عصر خودرو

مشاغل جدید با بازار کار سنتی همخوانی ندارند

عصر بازار- یک کارشناس بازار کار معتقد است نظام استاد شاگردی با بازار کار سنتی بیشتر همخوانی دارد، در حالی که در دنیای امروز مشاغل جدیدی به عنوان فرصت‌های شغلی معرفی می‌شوند که در بستر فضای مجازی و تکنولوژی‌های نوین شکل می‌گیرند.

مشاغل جدید با بازار کار سنتی همخوانی ندارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حمید حاج اسماعیلی با بیان اینکه بسیاری از مشاغل موجود در آینده از بین خواهند رفت یا جایگزین مشاغل دیگر خواهند شد، اظهار کرد: با گسترش تحولات جهانی و ظهور تکنولوژی‌های جدید بسیاری از کسب و کارها از حالت سنتی به سمت مدرن شدن پیش می‌روند و مشاغل سنتی به روزرسانی دیجیتالی می‌شوند.

    وی با اشاره به طرح استاد شاگردی گفت: استاد شاگردی یک روش سنتی است که در بازار کار کشور در گذشته وجود داشته است و با مشاغل جدید همخوانی ندارد و معتقدم که در شرایط حاضر نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار کار کشور باشد.استادشاگردی قالبی است که بیشتر با بازار کار سنتی هماهنگ است در حالی که دنیای امروز دنیای مشاغل جدیدی است که در بستر اینترنت و فضای مجازی شکل می‌گیرند و به عنوان فرصت‌های شغلی معرفی می‌شوند.

    این کارشناس بازار کار ادامه داد:کسی که مهارت کافی کسب می‌کند فرد مستقلی است که می‌تواند در هر کارگاهی مشغول کار شود، حتی اگر شغلش را هم از دست بدهد، به واسطه توانایی و استقلال و مهارت خود می‌تواند به کارگاه دیگری مراجعه و کار کند؛ بنابر این هر روش و فرایندی که حقوق نیروی کار و استقلال او را تحت تاثیر قرار بدهد توصیه نمی‌شود.

    حاج اسماعیلی متذکر شد: وقتی از مهارت آموزی صحبت می‌کنیم به دنبال این مساله هستیم که دانش و توانایی نیروی کار را بالا ببریم و به همان اندازه استقلال نیروی کار را افزایش دهیم چون در این قالب فرد می‌تواند بدون وابستگی به کارفرما با فراغ بال تصمیم گرفته و در بخش‌هایی مختلف که بازار به آنها نیاز دارد، کار کند.

    برچسب ها