عصر خودرو

بازار کار تهران دارای بالاترین ظرفیت جذب نیروی کار

عصر بازار- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران، بازار کار استان را دارای ظرفیت های بالایی برای جذب نیروی کار دانست و گفت: اشتغال زیربنای بسیاری از اتفاقات اقتصادی در حوزه معیشت خانوار و رشد کشور است.

بازار کار تهران دارای بالاترین ظرفیت جذب نیروی کار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی ازسوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است.

    این سامانه با رصد عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال، آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود را شناسایی و استخراج می کند.
    سامانه ملی رصد اشتغال از جمله راهکارهای موثر برای ساماندهی اشتغال به شمار می‌رود و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در آن درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.
    در همین راستا حامد ویس کرمی، مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان تهران یکی از اقدامات مطلوب دولت مردمی سیزدهم در حوزه اشتغال را موضوع پایش و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی ثبت اشتغال در سامانه رصد دانست و گفت: نتایج این سامانه عملکرد بهتر دستگاه ها و برنامه ریزی دقیق تر دولت را در پی خواهد داشت.
    وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم جدای از اقدامات تکمیلی بازار کار، اقدامات مستقیم به منظور ایجاد اشتغال نظیر پرداخت تسهیلات سرعت و شتاب فزاینده ای داشته است، تاکید کرد: با توجه به نرخ بیکاری در سطح جامعه مسأله اشتغال در کشور ما مورد تاکید سطوح مختلف حاکمیت است و این تاکید به این دلیل است که  اشتغال زیربنای بسیاری از اتفاقات اقتصادی در حوزه معیشت خانوار و رشد کشور است.

    بازار کار تهران دارای بالاترین ظرفیت جذب نیروی کار

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران وضعیت بازار کار استان تهران را از نظر نرخ بیکاری و ظرفیتهای موجود در بخش های صنعت،  کشاورزی و خدمات متفاوت از وضعیت سایر استانها دانست و گفت: در صورت انجام تلاشهای بیشتر و جدی‌تر، بازار کار استان تهران ظرفیت های بالایی برای جذب نیروی کار را دارد.
    ویس کرمی از شرکتهای مجری طرح پایش اشتغال ایجادی در سامانه رصد استان تهران خواست تا به منظور نظارت و پایش اشتغال ثبت شده در سامانه رصد طبق ضوابط و دستور العمل نسبت به بررسی وضعیت اجرای تعهد اشتغال سال 1402 اقدام و نتایج را بدون هیچ ملاحظه ای گزارش کنند زیرا  ما به دنبال آمارسازی نیستیم و هر آنچه که در زمینه ایجاد اشتغال صحت دارد را انتقال خواهیم داد.
    در حال حاضر سامانه رصد اشتغال 21000 کاربر دارد که کاربران از همه دستگاه‌ها در تمام نقاط کشور هستند.
    طبق گزارش ها در نیمه نخست امسال 505 هزار و 732 فرصت شغلی جدید توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده که این آمار در هفت ماهه 1402 به بیش از 655 هزار فرصت شغلی افزایش یافته است.
    به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دو سال گذشته یک میلیون و 200 هزار پیامک توسط سامانه رصد اشتغال ارسال شده و از نیمه نخست سال 1401 تاکنون بیش از 600 هزار تماس در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

    برچسب ها