عصر خودرو

عضو کمیته فقهی بانک مرکزی تشریح کرد؛

توسعه ابزارهای مالی، راه حل صحیح ورود نقدینگی به بازار سرمایه

عصر بازار- عضو کمیته فقهی بانک مرکزی گفت: با حمایت از سهامداران و آشنایی کامل آنها با ابزارهای مالی چون مولتی NAV‌ها، می‌توان شاهد جذب سرمایه‌های بسیاری به بازار سرمایه بود.

توسعه ابزارهای مالی، راه حل صحیح ورود نقدینگی به بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حسین فهیمی، عضو کمیته فقهی بانک مرکزی، با اشاره به راه‌اندازی ابزارهای معاملاتی جدید در بازار سرمایه و تاثیر آن در عمق بخشی به بازار سهام، گفت: در حال حاضر بازار سرمایه نسبت به بازارهای دیگر مالی با عمق بسیاری مواجه است و سهامداران بنگاه‌های اقتصادی خارج از تصمیم‌گیرهای دولت و مجلس نیستند.

    اصلی‌ترین مولفه بازار سرمایه

    وی با اشاره به اینکه سهامداران جزو اصلی‌ترین مولفه بازار سرمایه هستند، افزود: موضوع سرمایه‌گذاری و جذب آن در بازار سرمایه به قدری ارزش دارد که در تصمیم‌گیری کلان کشور مدام به آن اشاره شده و جایگاه ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است تا در تصمیم‌گیری‌های کلان از آن غافل نشویم.

    کسب دانش برای فرهنگ سهامداری

    فهیمی اظهار داشت: از مهمترین ملزومات شکل‌گیری فرهنگ سهامداری در بلندمدت، کسب دانش در خصوص نحوه پس انداز و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی در بین عامه مردم جامعه است.

    وی دانش اقتصادی، تحلیلگری، سرمایه‌گذاری، قوانین و مقررات اقتصادی را از جمله الزامات ضروری برای ایفای نقش سهامداران ذکر کرد و گفت: فرهنگ سازی قابل توجهی در کشور برای این مهم اتفاق افتاده است.

    آشنایی سهامداران با ابزارهای مالی جدید

    عضو کمیته فقهی بانک مرکزی دربخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد؛ با حمایت از سهامداران و تشویق آنان برای خرید سهام شرکت‌ها و یا ابزارهای مشتقه آن و همچنین آشنایی کامل سهامداران با ابزارهای مالی جدید بازار سرمایه چون مولتی NAV‌ها می‌توان شاهد جذب سرمایه‌های بسیاری به بازار سرمایه بود.

    سیاست حمایت از سهامداران

    وی عنوان کرد: رویکرد کلی کشور حفظ بازار سرمایه و سهامداران است که تلاش می‌شود با حمایت از سهامداران شاهد رشد و توسعه بازار سرمایه و عمق بخشی به آن باشیم.

    برچسب ها