عصر خودرو

قیمت هر بشکه نفت صادراتی ۶۵ یورو

عصر بازار- در لایحه بودجه ۱۴۰۳ قیمت هر بشکه نفت صادراتی ۶۵ یورو درنظر گرفته شده است.

قیمت هر بشکه نفت صادراتی ۶۵ یورو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در لایحه بودجه سال 1403 سهم درآمدهای مالیاتی تقریبا دو برابر سهم درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز از سوی دولت در نظر گرفته شده که نشانگر اتکای بودجه به درآمدهای پایدار است.

    بر این اساس، سهم درآمدهای پایدار در لایحه بودجه سال 1403 معادل 61.5 درصد است که افزایش حدود 11 درصدی را نسبت به بودجه امسال دارد. همچنین سهم واگذاری دارایی‌های مالی در لایحه بودجه سال آینده 13.2 درصد در نظر گرفته شده که یک درصد نسبت به بودجه سال جاری کاهش یافته است.

    در زمینه فروش دارایی‌های سرمایه‌ای سهم 25.3 درصدی در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه امسال نزدیک به 10 درصد کاهش یافته و فروش نفت و گاز نیز سهم 22.8 درصدی در بودجه دارد که کاهش 6.2 درصدی را نشان می‌دهد. بنابراین برنامه دولت در بودجه سال آینده کاهش سهم درآمدهای نفتی و افزایش سهم درآمدهای پایدار است.

    همچنین در لایحه بودجه سال آینده، مجموع رشد منابع بودجه عمومی دولت 18 درصد نسبت به بودجه سال جاری است. در مجموع با افزایش درآمدهای پایدار و کاهش هزینه‌ها، کسری تراز عملیاتی بودجه پیشنهادی سال آینده نسبت به سال جاری از 457 هزار میلیارد به 307 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

    روز گذشته سیداحسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت نیز اعلام کرد صادرات نفت خام در لایحه بودجه سال آینده، روزانه یک میلیون و 350 هزار بشکه به قیمت 65 یورو به ازای هر بشکه در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها