عصر خودرو

ایران ادعای آلودگی نفت صادراتی به شیلی را تکذیب کرد

عصر بازار- شرکت ملی نفت ایران در واکنش به ادعای دادستانی شیلی درباره آلودگی نفت تحویلی ایران به این کشور، اعلام کرد: ایران سالانه حدود یک میلیارد بشکه نفت به کشورهای مختلف صادر می کند و تاکنون موردی مشابه از سوی هیچ کشوری مطرح نشده است.

ایران ادعای آلودگی نفت صادراتی به شیلی را تکذیب کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران در پی انتشار خبر خبرگزاری انگلیسی رویترز درباره «ادعای دادستانی شیلی درباره علت آلودگی نفتی در این کشور و ارتباط آن با نفت صادراتی ایران» تصریح کرد: نفت ایران به مقصد مشتریان مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی صادر می‌شود و سابقه این صادرات برای همه کشورها مشخص و قابل استناد است.
    در این اطلاعیه آمده است: هرساله بازرسان از سازمان‌های استاندارد جهانی برای نظارت بر فرایند آزمایش، بارگیری و صادرات نفت ایران در کشور حضور می‌یابند، به‌دقت همه مسائل را مدنظر قرار می‌دهند و اقدام به صدور گواهینامه‌های لازم برای صادرات نفت می‌کنند.
    «پایانه‎های صادراتی ایران به‌روزترین آزمایشگاه‌ها و دستگاه‌های بررسی و اندازه‌گیری کیفیت و میزان نفت را دارند و نفت صادراتی همواره در ساعت‌های مختلف روز مورد بررسی قرار می‌گیرد.»
    فرایند بارگیری نفت به‌صورت کامل از سوی دو طرف (فروشنده و خریدار) رصد می‌شود و کارشناسان 2 طرف در کنار کارشناس نفتکش استیجاری همه موارد را به‌دقت بررسی می‌کنند تا میزان و کیفیت نفت بر اساس مذاکرات و توافق انجام شده، باشد.

    ** تکذیب شرکت پالایشی شیلی
    شرکت ملی نفت درباره ادعای دادستانی شیلی یادآوری کرد «شرکت پالایشگر «ایناپ» شیلی در بیانیه‎ای ادعای دادستانی این کشور را رد کرده است».
    بر پایه اطلاعیه، «هنوز دادستانی شیلی اتهامی علیه ایران مطرح نکرده و فقط در حال بررسی احتمالات است.»
    پیش‌تر نیز پالایشگر دولتی ایناپ شیلی در ماه اوت (مرداد-شهریور) به دلیل نشت گاز در زمان تخلیه محموله از سوی دادستانی محکوم‌شده و همه فعالیت‌های این پالایشگاه به‌طور کامل متوقف شده بود.
    خبرگزاری انگلیسی رویترز از زمان مطرح شدن موضوع تحریم نفتی ایران، گزارش‌هایی را برای ایجاد تنش در بازار نفت دنیا علیه ایران منتشر کرده است.
    بر این اساس، رویترز چندی پیش اعلام کرد: دادستانی شیلی مدعی شده نفت خام تحویلی ایران به یک شرکت شیلیایی، منبع احتمالی انتشار گازهای مضری است که باعث بیماری صدها نفر و مراجعه آنها به بیمارستان شده است.
    این خبرگزاری هفته گذشته اخبر خروج شرکت روسنفت روسیه از ایران را منتشر کرد و مدعی شد که این شرکت قراردادهای خود با ایران را ترک کرده است؛ در حالی که بر اساس توضیح شرکت ملی نفت ایران، هیچ قراردادی بین ایران و شرکت روسی منعقد نشده بود.

    برچسب ها