عصر خودرو

پیش‌بینی طلای ۲۰۰۰ دلاری

عصر بازار- رویترز گزارش داد، با وجود اینکه قیمت طلا روز جمعه تغییر چندانی نداشت، اما در آستانه بیشترین افزایش قیمت هفتگی خود طی یک ماه گذشته قرار دارد.

پیش‌بینی طلای ۲۰۰۰ دلاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و امید به توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از قیمت طلا حمایت کرده است.
    هر اونس طلا امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته 1980 دلار و 82 سنت معامله می‌شود. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با 0.13 درصد کاهش به 1984 دلار و 70 سنت رسیده است.

    تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا باز هم افزایش خواهد یافت و به 2000 دلار می‌رسد، اما قبل از آن یک کاهش قیمت دیگر را تجربه می‌کند.

    سرمایه‌گذاران بیش از پیش احتمال می‌دهند فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند که از قیمت طلا حمایت خواهد کرد. عملکرد طلا بستگی به اطلاعات اقتصادی آینده و پاسخ بازار به این اطلاعات دارد.

    شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه اکتبر تغییری نداشته و تعداد آمریکایی‌هایی که تقاضای جدید برای مزایای بیکاری ثبت کرده‌اند بیش از حد انتظار در هفته گذشته افزایش یافته است؛ بنابراین بازار‌ها احتمال می‌دهند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه مه سال آینده میلادی پایین بیاید.

    پایین آمدن نرخ بهره ارزش دلار و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا را هم پایین می‌آورد. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالا می‌برد.

    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.34 درصد کاهش به 23 دلار و 85 سنت رسید و پلاتین با 0.58 درصد افزایش 902 دلار و 72 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها