عصر خودرو

سواد مالی از عوامل تأثیرگذار بر ثبات بازار سرمایه

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت: سواد مالی سرمایه گذاران و رفتارِ مناسبِ سهامداران، بازارگردان‌های حرفه‌ای و صندوق‌های سرمایه گذری از عوامل تأثیرگذار بر ثبات پایدارِ بازار هستند.

سواد مالی از عوامل تأثیرگذار بر ثبات بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صداوسیما، طاهر ابراهیم زاده  افزود: طبیعت بازار سرمایه در کشور و در کل دنیا، نوسانی است. مخاطرات (ریسک) سیاسی و مخاطرات نظامند(ریسک سیستماتیک) نیز تاثیرش را بر بازار ما گذاشته است، بنابر این برای ثبات کامل در بازار سرمایه گذاران باید سواد مالی خوبی داشته باشند و یا در صورت فقدان سواد مالی، از طریق صندوق های سرمایه گذاری، اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه امروز در برخی شرکت ها شاهد ارزندگی و کسری ارزش سهام هستیم گفت برای حمایت از بازار، بازارگردان حرفه ای و رفتار مناسب سهامداران لازم است تا بازار به ثبات برسد.

    ابراهیم زاده با تأکید بر بحثِ ضرورت اعتماد به بازار سرمایه افزود: شوک هایی در سال 99 بر بازار سرمایه وارد شد که آثار آن هنوز بر پیکره بازار سرمایه باقی است و سهامدار زودتر از آن چیزی که باید، سهام خود را می فروشد ، چون تجربه تلخی از سال 99 دارد. فشار فروش هم صف فروش را تشکیل می دهد و این ضرر را به همه سهامداران حقیقی وارد می کند.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به هر حال مردم دوست دارند، ارزش دارایی خودشان را حفظ کنند و طبیعی است که به هر بازاری که بتواند این ارزش منابع مالی را حفظ کند، وارد می شوند .

    وی با بیان اینکه محدودیتی برای ورود افراد در بازار سرمایه وجود ندارد، تصریح کرد: دولت سیزدهم به قول خود مبنی بر رونق بازار سرمایه، پایبند است و نسبت به قوی کردن پایه های اقتصادی هم عمل می کند.

    ابراهیم زاده خاطر نشان کرد: حمایت دولت در نوسانات بازار در خرداد سال جاری، باعث شد که ارزندگی بازار باقی بماند.

    به گفته این کارشناس بازار سرمایه، وظیفه ذاتی بازارگردان ها تعادل سازی در بازار و سود مطلوب و معقول است، بازار گردان ها در زمان کاهش قیمت سهم، سهام را می خرند و در روند افزایشی قیمت سهام، سهم را می فروشند.

    ابراهیم زاده در خصوص فراوانیِ صندوق های سرمایه گذاری نیز عنوان کرد: این صندوق ها به ثبات بازار کمک می کنند و از این رو برای آینده بازار بسیار مفید خواهند بود. البته صندوق ها نیز حاوی ریسک هستند و از این رو سرمایه گذاران باید آگاهانه وارد شوند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو