عصر خودرو

جشنواره سواد مالی تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت

عصر بازار- مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس گفت: برای اثرگذاری بیشتر مفاهیم مالی در برگزاری سمینارها روش های مختلفی در پیش گرفته شده است.

جشنواره سواد مالی تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ آقای عامری مقدم گفت: برنامه ریزی شده بعد از عید فطر تا پایان تابستان، با ماشین سیار در مناطق مختلف تهران کارناوال سواد مالی را داشته باشیم. همچنین در حال رایزنی هستیم تا در شهر‌های مختلف ایران نیز این جشنواره را برگزار کنیم.

    به گفته مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس، موضوع کلیدی این جشنواره، آموزش مفاهیم سواد مالی همچون، پس انداز، تفاوت میان نیاز و خواسته، بحث‌های اولیه در خصوص درآمد و هزینه به کودکان و نوجوانان است که این مفاهیم در قالب نمایش عروسکی، شعر، برگزاری مسابقه و‌تئاتر کودکانه آموزش داده می‌شود. شاید به مرور برای این افراد کلاس‌ها و مطالب متنوعی برگزار گردد.

    این طرح الهام گرفته از الگوی موفقی است که تقریبا در دهه 80 میلادی در کشور‌های اسکاندیناوی، آمریکای شمالی و برخی کشور‌های آسیایی برای کودکان 6 الی 8 سال برگزار شده و وقتی این کودکان به سن قانونی 18 سال می‌رسیدند به مفاهیم مالی مسلط بودند.

    او می‌گوید: در کشور تاکنون به مقوله سواد مالی توجهی چندانی نشده و برخی مواقع توسط مردم به دلیل عدم آشنایی با مفاهیم اصلی پایه ای، جریان اقتصادی دچار مشکلاتی می‌شود که با آموزش این مفاهیم پایه بسیاری از مشکلات کاهش می‌یابد. البته در این راستا باید در کنار سازمان‌هایی همچون بانک مرکزی، سازمان بورس و بازار بیمه که در حوزه مالی فعال هستند، آموزش و پرورش و شهرداری نیز همکاری متقابل داشته باشند تا تاثیر این آموزش‌ها چند برابر شود.

    جشنواره نوروزی سواد مالی ویژه کودک و نوجوان، برای اولین سال تحت عنوان جشنواره کندوی بهار به ابتکار شرکت توسعه مدیریت، آموزش بورس و با همکاری منطقه گردشگری عباس آباد، بوستان طالقانی به مدت 10 شب از سوم فروردین تا 12 فروردین 1401 در دو سانس 16.30 تا 17.30 و ساعت 19 تا 20 شب به صورت رایگان برگزار می‌شود.

    برچسب ها