عصر خودرو

ایجاد ۴۸۲ هزار شغل در بخش خدمات طی تابستان سال جاری

عصر بازار- به گفته ی معاون اشتغال وزارت کار از ۹۰۷ هزار فرصت شغلی (خالص) ایجاد شده در تابستان سال جاری نسبت به تابستان سال قبل، بیش از ۴۸۲ هزار نفر به طور خالص در بخش خدمات جذب شده­ اند.

ایجاد ۴۸۲ هزار شغل در بخش خدمات طی تابستان سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم،‌ آخرین گزارش های مرکز آمار حاکی از این است که در تابستان 1402، به میزان 41.6 درصد جمعیت 15ساله و بیش‌تر، از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تابستان 1401) 0.6درصد افزایش یافته است.

    جمعیت شاغلین 15ساله و بیشتر در این فصل 24میلیون و 686هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل 907هزار نفر افزایش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در تابستان 1402، بخش خدمات با 50.5 درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با 34.0 درصد و کشاورزی با 15.5 درصد قرار دارند.

    محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار معتقد است:از 907 هزار فرصت شغلی (خالص) ایجاد شده در تابستان سال جاری نسبت به تابستان سال قبل، بیش از 482 هزار نفر به طور خالص در بخش خدمات جذب شده­ اند. بعبارت دیگر بخش خدمات با بیش از 53 درصد، بیشترین سهم از اشتغال جدید را بخود اختصاص داده است. در این دوره، سهم بخش های صنعت و کشاورزی به ترتیب معادل 41 و 6 درصد بود. مقایسه سهم ­های فوق با مدت مشابه سال قبل حاکی از افزایش سهم اشتغال بخش صنعت و در مقابل کاهش سهم بخش خدمات می ­باشد. به عبارت دیگر طی ماه ­های اخیر زمینه برای بکارگیری نیروی کار جدید در بخش صنعت فراهم شده است و از این منظر نوید بخش است.

    برچسب ها