عصر خودرو

چرا نمادهای پالایشی در معاملات امروز پرتقاضا نشدند؟

عصر بازار- دیروز نمادهای پالایشی گزارش های خوبی را منتشر کردند اما سوال اینجاست که چرا امروز این نمادها پرتقاضا نشدند.

چرا نمادهای پالایشی در معاملات امروز پرتقاضا نشدند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، دیروز گزارش‌های عالی نمادهای پالایشی در سامانه کدال منتشر شد، چکیده‌ای از گزارش‌های نمادهای پالایشی به شرح زیر است:

    گزارش 6 ماه شپنا

    شرکت پالایش نفت اصفهان در دوره 6 ماهه منتهی به 1402/06/31 به ازای هر سهم 1,011 ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشته است.

    «شپنا» با سرمایه ثبت شده 227,000,000 میلیون ریال طی عملکرد 6 ماهه منتهی به 1402/06/31 مبلغ 229,534,552 میلیون ریال سود شناسایی کرده که نسبت به سال گذشته سود شناسایی کرده است.

    گزارش 6 ماه شاوان

    شاوان در 6 ماهه 1,834 ریال سود محقق کرده است!. پالایش نفت لاوان (شاوان) 6 ماهه خوبی را گذاشته و عملکرد خوبی را ثبت کرد سهم سهم 3 ماهه 280 ریال سود محقق کرده بود 6 ماهه به 1,834 ریال رسید.

    چرا امروز نمادهای پالایشی صف خرید نشدند؟

    با گزارش‌های عالی نمادهای پالایشی انتظار می‌رفت امروز وضعیت این نمادها در صف خرید باشند اما این گونه نشد برای حرکت اخیر نمادهای پالایشی 3 گمانه زنی مطرح است:

    1. حقوقی سهم به دنبال منفی کردن سهم بوده تا بتواند سهم‌های بیشتری را جمع کند و در زمان دلخواه سهم‌ها را به سمت بالا پرتاب کند.

    2. بازار قدرت لازم برای صعود را به علت ارزش معاملات خرد پایین نداشته و به همین علت نمادهای بزرگ صف خرید نمی‌شوند، البته این گزاره را می‌توان به راحتی نقض کرد زیرا هفته گذشته نمادهای پالایشی پرتقاضا بودند.

    3. بازار ساز به دنبال غافلگیری برای صعود بوده و از این طریق شاید زمانی که معامله گر خرد فکر نمی‌کند بازار به یک باره صعودی شود.

    برچسب ها