عصر خودرو

صادرات ایران به هند ۹ درصد رشد کرد

واردات ۵۳۹ میلیون دلار برنج از هند در ۷ ماه

عصر بازار- وزارت بازرگانی و صنعت هند از رشد ۹ درصدی صادرات ایران به این کشور در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

واردات ۵۳۹ میلیون دلار برنج از هند در ۷ ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، آمارهای رسمی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران طی 7 ماهه نخست سال جاری میلادی به 1 میلیارد و 171 میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مبادلات 1 میلیارد و 604 میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل 27 درصد کاهش داشته است.

    بر اساس این گزارش صادرات هند به ایران در 7 ماهه نخست امسال کاهش 37 درصدی داشته و به 778 میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل 1 میلیارد و 243 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    اما واردات هند از ایران در 7 ماهه نخست سال جاری میلادی رشد 9 درصدی داشته و به 393 میلیون دلار بالغ شده است. هند در 7 ماهه سال قبل 361 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

    برنج، میوه و چای مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در 7 ماهه امسال بوده است. هند در این دوره 539 میلیون دلار برنج، 30 میلیون دلار میوه و 18 میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

    فرآورده‌های نفتی، مواد خام تولید رنگ و انواع میوه نیز مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در 7 ماهه نخست 2023 بوده‌اند. هند 156 میلیون دلار فرآورده‌ نفتی، 105 میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و 70 میلیون دلار میوه از ایران در این مدت وارد کرده است.

    برچسب ها