عصر خودرو

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۹۱۱ دلار و ۱۵ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، قیمت طلا به دنبال افزایش ارزش دلار در آستانه انتشار اطلاعات تورم آمریکا کاهش یافته است. پایین آمدن ارزش دلار در روزهای گذشته تا حدی از بازار طلا حمایت کرده بود، اما ارزش دلار باز هم افزایش یافته است.
    احتمال تورم بالا در آمریکا و ادامه روند افزایش نرخ بهره همچنان بالاست و فشار بیشتری بر قیمت طلا در ماه‌های آینده وارد می‌کند. این شرایط قیمت طلا را طی یک سال گذشته هم تحت تاثیر قرار داده بود. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد کاهش به 1911 دلار و 15 سنت رسید.

    تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه اوت است. پیش بینی می‌شود قیمت‌ها در این کشور سریع‌تر از ماه گذشته افزایش یافته باشند. بنابراین تورم در آمریکا در بحبوحه بالا رفتن هزینه سوخت افزایش یافته است.
    در حالی که تا حد زیادی انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه سپتامبر ثابت نگه دارد اما تورم بالا می‌تواند باعث اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه‌تری از سوی این بانک شود. بانک مرکزی آمریکا احتمالاً نرخ بهره را تا اواسط سال آینده میلادی در حدود رکورد 20 ساله نگه می‌دارد.
    این سناریو دورنمای بازار طلا را تیره می‌کند، چون نرخ بالای بهره ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را هم افزایش می‌دهد. پایین آمدن احتمال رکود در آمریکا هم تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را  پایین آورده است.
    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.82 درصد کاهش به 23 دلار و 21 سنت رسید و پلاتین با 0.37 درصد کاهش 909 دلار و 56 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها