عصر خودرو

مابه‌التفاوت پول گندمکاران به زودی پرداخت می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده به صورت علی‌الحساب با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و مابه التفاوت آن تا ۱۵ هزار تومان به زودی پرداخت می شود.

مابه‌التفاوت پول گندمکاران به زودی پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سعید راد در حاشیه نماشگاه غلات، آرد و نان گفت:‌ مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده به صورت علی‌الحساب با قیمت 11 هزار و 500 تومان است و مابه التفاوت آن به زودی پرداخت می شود، در این زمینه سازمان برنامه و بودجه در حال تدارک تامین بقیه پول‌ها است.

    مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: 80 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و برای بقیه مطالبات هم چاره اندیشی شده و هر چه زودتر پرداخت خواهد شد.

    پیش از این وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود که تا پایان شهریور تمام مطالبات گندمکاران تسویه می شود، با احتساب 10.5 میلیون تن خرید گندم و با کیلویی 15 هزار تومان، دولت باید 157 هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت کند.

    به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکنون 10 میلیون و 300 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده اما خرید ادامه دارد، پیش تر وزارت جهاد پیش بینی کرده بود که تا پایان فصل، خرید تضمینی به 10.5 میلیون تن می رسد.

    *نان گران نمی‌شود

    معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که خبری از گرانی نان بخش صنعت و نان سنتی نیست گفت: دولت همچنان به این بخش ها یارانه می‌دهد و تغییری در نرخ گندم آنها ایجاد نشده که نان گران شود.
    وی تاکید کرد: که فعلا برنامه ای برای تغییر قیمت گندم صنف و صنعت وجود ندارد و کماکان به نرخ 12 هزار توان به آنها داده می شود و تصمیم گیری ها در ستاد تنظیم بازار انجام می شود.
    پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت غلات، آرد و نان از 16 تا 19 شهریور به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

    برچسب ها