عصر خودرو

سقوط ۳۸ درصدی صادرات نفت ونزوئلا

عصر بازار- صادرات نفت ونزوئلا با تلاش شرکت نفت دولتی PDVSA برای در سرویس نگه داشتن آپگریدرهای نفت فوق سنگین، در اوت نسبت به ماه قبل آن، ۳۸ درصد کاهش یافت.

سقوط ۳۸ درصدی صادرات نفت ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این کشور آمریکای جنوبی با کمک اختلالات کمتر و تولید بیشتر توسط شرکت شورون که نوامبر گذشته از دولت آمریکا مجوز گرفت، به طور کلی تولید و صادرات نفت را امسال افزایش داده است. اما کمبود سرمایه شرکت  PDVSA، تحریم‌های آمریکا از سال 2019 و زیرساخت‌های ضعیف از جمله آپگریدرهایی که این شرکت برای تبدیل نفت فوق سنگین خود به گریدهای صادراتی استفاده می‌کند، محدودیت‌هایی را در تلاش‌های این شرکت برای حفظ افزایش تولید و صادرات، به وجود آورده است.

    طبق آمار رصد کشتی، صادرات نفت ونزوئلا از بیش از 877 هزار بشکه در روز در ژوئیه، به حدود 544 هزار بشکه در روز در اوت کاهش یافت. چین همچنان مقصد اصلی بخش عمده صادرات نفت و سوخت ونزوئلا مانده است.

    شرکت شورون در اوت، حدود 147 هزار بشکه در روز نفت را به پالایشگاه‌های خود و سایر خریداران آمریکایی ارسال کرد که کمتر از 161 هزار بشکه در روز در ژوئیه بود.

    ونزوئلا همچنین حدود 214 هزار تن فرآورده‌های نفتی جانبی و پتروشیمی صادر کرد که در مقایسه با 412 هزار تن در ژوئیه، کاهش داشت. با این حال، شرکت  PDVSA هفته جاری در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که در حال افزایش تولید گریدهای نفتی سبک‌تر خود است. طبق آمار رسمی، ونزوئلا در ژوئیه در مجموع 810 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که 11 درصد نسبت به ژانویه افزایش نشان داد.

    شرکت PDVSA، صادرات محموله‌های نفت خام، نفت کوره، ذخایر بِلِند بنزین و نفت گاز به کوبا را از 53000 بشکه در روز در ژوئیه، به 65 هزار بشکه در روز در اوت افزایش داد.

    بر اساس گزارش رویترز، ونزوئلا همچنین حدود 800 هزار بشکه نفتا در اوت وارد کرد که شامل محموله‌ عرضه شده توسط شورون به جوینت ونچر خود و محموله‌ فراهم شده از سوی شرکت ایتالیایی اِنی در راستای سواپ نفت بود.

    برچسب ها