عصر خودرو

صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، ابزاری مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که فرآیند صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی بر اساس اصول و قوانین مناسبی حرکت کند می‌تواند ابزار مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت اشخاص شاغل باشد.

صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، ابزاری مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم؛ جلال روحی گفت: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در راستای ایجاد راهکارهای متنوع برای تزریق منابع مالی به بدنه بازار سرمایه شکل گرفته است، و این صندوق‌ها می‌توانند ثبات، پایداری و دیدگاه بلند مدت  را در بازار سهام تقویت کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: بنا بر اطلاعات، در بازار سرمایه برخی از کشورهای اروپا و آمریکا نیز از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی و سایر صندوقهای سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف بهره می‌گیرند، مدیریت مناسب این صندوق‌ها می‌تواند به مرور راندمان و بهره‌وری کارکنان را ارتقا دهد.

    وی در خصوص مزایای صندوق های بازنشستگی تکمیلی گفت: در صورتی که فرآیند صندوق‌های بازنشستگی بر اساس اصول و قوانین مناسبی حرکت کند می‌تواند به سبب مزایای بازار سرمایه، جایگزین مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت اشخاص شاغل باشد.

    روحی در مورد نقش صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در آینده گفت: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی می‌توانند به عنوان یک بازوی کمکی تا حدودی بحران بازنشستگی را کنترل و بخشی از کسری صندوق‌های بازنشستگی فعلی را جبران کند.

    این کارشناس بازار سرمایه در پایان در مورد اقدامات لازم سایر نهادها و ارگانهای دولتی به منظور ترغیب نهادها و کارکنان به منظور استفاده از  صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی بیان کرد: از جمله اقدامات مهم در راستای جذب ادارات و کارکنان برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی می‌توان به بررسی دقیق سرمایه  و رشد دارایی شرکت، مشوق‌های مالیاتی، شیوه حفاظت از منابع و …  اشاره کرد.

    برچسب ها