عصر خودرو

ادعای رسانه‌های کره‌ای

دارایی‌های ایران از کره جنوبی به سوئیس منتقل شد

عصر بازار- رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند: دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی، هفته گذشته به بانک مرکزی سوئیس منتقل شد تا تبدیل و به ایران منتقل شود.

دارایی‌های ایران از کره جنوبی به سوئیس منتقل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، خبرگزاری یونهاپ اینفومکس با اشاره به یک منبع آگاه در بازار ارزی، گزارش کرد: بانک مرکزی سوئیس قصد دارد شش میلیارد دلار دارایی ایران را از وون به دلار و سپس به یورو تبدیل کند و ظرف مدت پنج هفته آینده، روزانه حدود 300 میلیارد وون (223.85 میلیون دلار) تا 400 میلیارد وون را تبدیل خواهد کرد.

    یک مقام در وزارت دارایی کره جنوبی با اشاره به حساسیت دیپلماتیک و حقوقی این موضوع، حاضر نشد این گزارش را تائید کند.

    به گزارش ایسنا، رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی گفته بود: متاسفانه نزدیک به 7 میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان طی سال‌های پایانی دهه 90 بصورت وون (واحد پول ملی کره جنوبی) به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت. حتی در طی این سال‌ها نیز به دلیل کاهش برابری وون به دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد.

    اما با پیگیری‌های فنی و دیپلماسی موفق، تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد و هزینه‌های تبدیل ارز آن از وون به یورو نیز توسط کشور ثالت پذیرفته شد.

    وی عنوان کرده بود که به زودی تمامی این منابع یورویی به حساب‌های شش بانک ایرانی در قطر واریز و به صورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود. مابقی این منابع هم در صورت سپرده، مشمول دریافت سود بانکی خواهد شد.

    برچسب ها