عصر خودرو

رئیس سازمان غذا و دارو:

فروش دارو از طریق پلتفرم‌ها بدون مجوز سازمان غذا و دارو غیرقانونی است

عصر بازار- رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فعالیت پلتفرم‌هایی که بدون مجوز سازمان غذا و دارو اقدام به فروش اقلام دارویی می‌کنند، غیرقانونی است.

فروش دارو از طریق پلتفرم‌ها بدون مجوز سازمان غذا و دارو غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی با اشاره به اینکه هرگونه عرضه دارو باید طبق قانون زیر نظر سازمان غذا و دارو صورت گیرد، اظهار کرد: سازمان غذا و دارو نهاد رگولار و ناظر بر زنجیره تامین از تولید تا مصرف است بنابراین هرگونه فروش دارو خارج از نظارت این سازمان غیرقانونی تلقی می‌شود.

    معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه برخی از پلتفرم‌ها اقدام به فروش دارو بدون اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو می‌کنند، افزود: عرضه دارو با تمامی فرآورده‌های دیگر متفاوت است و حتماً باید با ساز و کار مشخص و علمی صورت گیرد، به طوری که در تمامی داروخانه‌های سراسر کشور مسئول فنی مستقر است و مسئولیت داروهای عرضه شده را به عهده دارد اما این روند در پلتفرم‌ها وجود ندارد و بعضا داروهای تقلبی، قاچاق و مربوط به سقط جنین را عرضه می‌کنند.

    بنابر اعلام سازمان غذا و دارو وی در پایان، خاطرنشان کرد: سلامت مردم نباید قربانی منافع تجاری شود، این موضوع خط قرمز سازمان غذا و دارو است و تاکید می‌کنیم عرضه دارو باید طبق پروتکل‌های مدون و قابل نظارت صورت گیرد.

    برچسب ها