عصر خودرو

ارتباط بانکی بین ایران و فنلاند به زودی برقرار می شود

عصر بازار- سفیر فنلاند در ایران گفت: ارتباطات بانکی بین دو کشور ایران و فنلاند به زودی برقرار می شود.

ارتباط بانکی بین ایران و فنلاند به زودی برقرار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، هری کمراینن روز شنبه در جلسه با نمایندگان بخش خصوصی در لرستان افزود: موضوع برقراری ارتباط بین بانک های دو کشور فنلاند و ایران در سطح وزرای خارجه دو کشور در حال بررسی و پیگیری است.
    وی با بیان اینکه در سفر ماه می وزیر امور خارجه ایران به فنلاند این موضوع مورد پیگیری بیشتر قرار خواهد گرفت ،اضافه کرد: حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی ایران در این سفر فرصت مناسبی برای انتقال توانمندی ها و ظرفیت های ایران در حوزه های مختلف می تواند باشد.
    سفیرفنلاند در ایران اضافه کرد : تلاش می شود ارتباط بین کشور ایران و طرف های مقابل در کشور فنلاند به خوبی برقرار شود.
    وی همچنین گفت: کشور فنلاند از زمانی که بحث مسائل هسته ای ایران حل و فصل شد، جهت برقراری ارتباط با ایران تلاش کرده است.
    کمراینن افزود: در مدت یک سال و نیم گذشته حدود 200 سرمایه گذار فنلاندی از کشور ایران بازدید کرده اند.
    وی با اشاره به تکنولوژی و توانمندی های علمی موجود در فنلاند و ایران اظهار داشت : در این راستا دو کشور می توانند مراودات گسترد ای در حوزه های مختلف داشته باشند.
    سفیرفنلاند در ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر به واسطه تکنولوژِی و فعالیت شرکت های توانمند کشور فنلاند در زمینه گوشی همراه ،آسانسور های چرخان و کشویی ، موتورهای دیزلی و ادوات کشاورزی و همچنین موفقیت در زمینه تکنولوژی سلامت و ساخت داروخانه های هوشمند در دنیا می توان در این زمینه ها با ایران همکاری کرد.
    وی افزود : همچنین فنلاند در زمینه محصولات چوبی سنتی و تولید کاغذی قدیمی ترین بازارهای دنیا را در اختیار دارد .
    کمراینن تصریح کرد : با سفر به لرستان ظرفیت های کشاورزی و سنگ های معدنی و تزئینی این استان مورد شناسایی قرار گرفت که می تواند زمینه مناسبی برای همکاری سرمایه گذاران دو کشور باشد.
    سفیر فنلاند با ارائه چندین کتابچه جهت معرفی هرچه بیشتر توانمندی های این کشور به سرمایه گذاران لرستان اعلام کرد : کشور فنلاند آمادگی برقراری ارتباط و به ویژه استفاده از ظرفیت های کشاورزی ، تنوع میوه و پتانسیل های معدنی و سنگ های تزئینی این استان را دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها