عصر خودرو

خرید تضمینی گندم ۲۷ درصد افزایش یافت

عصر بازار- مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۳۰۰ هزارهکتار معادل ۲۷ درصد رشد داشته است.

خرید تضمینی گندم ۲۷ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی گفت:  بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته بیش از 6 میلیون تن گندم خرید تضمینی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون و 300 هزارتن معادل 27 درصد رشد داشته است.

    به گفته او، مدت زیادی است که پرداخت مطالبات گندمکاران روی عدد 57 درصد باقی مانده است و همچنان با احتساب نرخ علی الحساب 11 هزار و 500 تومان، 43 درصد مطالبات پرداخت نشده و درنهایت این امر منجر به نارضایتی کشاورزان شده است.

    ایمانی ادامه داد: از ابتدای فصل برداشت ریالی بابت گندم بذری به کشاورزان پیمانکار پرداخت نشده است و همین امر موجب شد که اکثر کشاورزان اعلام کنند چنانچه تدابیری در این زمینه اندیشیده نشود، ناچار به تحویل بذر تولیدی از شرکت‌ها و فروش در بازار آزاد هستند.

    مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به گذشت بیش از سه ماه از عدم پرداخت مطالبات بذر و نبود افق روشن در این خصوص، تهیه بذر گندم برای کشت سال زراعی جدید با مشکل روبرو خواهد شد.

    او گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با اصلاح قیمت خرید تضمینی و تسریع در پرداخت مطالبات، میزان خرید تضمینی گندم به 8 تا 8 و نیم میلیون تن برسد.

    برچسب ها