عصر خودرو

بازگشایی نماد «وآیند» ادای احترام به شفافیت و تعامل

عصر بازار- نماد بانک آینده پس از توقف چند‌ماهه از سوی سازمان بورس و بعد از ارائه توضیحات و شفاف‌سازی، آماده بازگشایی و انجام معامله شد. زمینه بازگشت این بانک پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و ارائه مستندات لازم، با برگزاری دو جلسه شفاف‌سازی درباره وضعیت پروژه‌ها، قراردادها و ارزش‌گذاری دارایی‌ها و بررسی ترازنامه‌ها و نظایر آن، فراهم شد و در روز نزول شاخص، «وآیند» در دسترس سهامداران و در معرض خرید و فروش قرار گرفت.

بازگشایی نماد «وآیند» ادای احترام به شفافیت و تعامل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، بازگشایی نماد با عملیات بازارگردانی 12ماهه سهام بوده و مدیر عملیات بازار شرکت فرابورس اعلام کرده است نماد بانک آینده پس از افشای اطلاعات بااهمیت و ارائه توضیحات در خصوص موارد مطروحه از طریق انجام حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش‌گشایش از یکشنبه 18 تیر آماده انجام معامله شده است. فرایندی که این بانک طی کرد تا دوباره نماد آن بازگشایی شود، به نوبه خود می‌تواند به عنوان الگویی برای رویه‌های آتی برای حضور فعال و موثر موسسات و نهادهای اقتصادی مدنظر قرارگیرد. نکته مهم دیگر آنکه شفاف‌سازی از طریق مجراهای تعبیه‌شده صورت گرفته و از همه مهم‌تر ارائه توضیحات در برابر کارشناسان و نمایندگان رسانه‌ها طی جلساتی بوده که سهامداران خرد و مخاطب عمومی را کاملا قانع کرده است.

    اکنون علامت توقف ممنوع از کنار نماد «وآیند» در تابلوی فرابورس حذف شده، اما نباید از این نکته نیز غافل ماند که این بازگشایی با قیمتی منطقی و دور از حباب اتفاق افتاده، زیرا بانک آینده با ایجاد دارایی‌های ارزشمندی از جمله «ایرانمال»، خیال سهامداران به‌ویژه خُرد و سپرده‌گذاران بانک را از ارزش منطقی خود آسوده کرده است. شایان ذکر است ارزش این دارایی‌ها بعد از تجدید ارزیابی، تراز مالی بانک آینده را به حد مطلوبی مثبت می‌کند.

    پرداختن به مورد بانک آینده که سرنوشت مالی هفتادهزار سهامدار خرد به نحوی با آن گره خورده است و پروژه‌های آن در چند سال گذشته نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته‌اند، از این حیث مهم است که هرگونه خللی در روند بازگشایی نماد آن به جز تبعات اجتماعی و اقتصادی، این ایده را که می‌توان برای گره‌هایی در فرآیندهای مربوط به نظام بانکی و بازار سرمایه راه‌حلی یافت، به حاشیه نمی‌بَرد. اکنون اما در مثلثِ بانک، سازمان بورس و سهامداران کلان و خرد، شاهد نظمی منطقی و عقلایی هستیم که هم به ارزشگذاری واقعی و بدون حباب و هم به تسهیل روند مالی و اقتصادی و هم رعایت اصول بازار سرمایه پایبند است و این موفقیت مرهون صبوری و همراهی سهامداران، رویکرد پاسخ‌گویانه بانک و حمایت و تعامل سازمان بورس است؛ امری که می‌تواند در چالش‌های مشابهی نیز به عنوان یک الگوی موفق مدنظر قرار گیرد.

    برچسب ها