عصر خودرو

پرداخت بدهی ونزوئلا به آمریکا با صادرات نفت

عصر بازار- گروه اپوزیسیون در ونزوئلا سرگرم کار روی پیشنهادی است که بر اساس آن ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت به یک متولی صادر می‌شود و این متولی، بدهی طلبکارانی که ادعای مالکیت دارایی‌های مختلف ونزوئلا در خارج از کشور را دارند را پرداخت می‌کند.

پرداخت بدهی ونزوئلا به آمریکا با صادرات نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دارندگان اوراق قرضه و طلبکاران به دلیل عدم پرداخت شدن طلبشان، در دادگاه آمریکا به دنبال مصادره دارایی‌های خارجی ونزوئلا هستند و این بدهی که بیش از 20 میلیارد دلار است، فراتر از ارزش دارایی‌های خارجی ونزوئلا، حتی شرکت سیتگو است که باارزش‌ترین دارایی ونزوئلا در آمریکا است.

    بر اساس این پیشنهاد، یک متولی جدید تعیین شده، 200 هزار بشکه در روز نفت به آمریکا ارسال خواهد کرد. نفتی که قرار است به آمریکا صادر شود، در حال حاضر به چین فروخته می‌شود.

    جدا کردن 200 هزار بشکه در روز از صادرات نفت که درآمد مورد نیاز ونزوئلا را تامین می‌کند، این کشور آمریکای جنوبی را تحت فشار قرار می‌دهد اما ونزوئلا این نفت را با حدود 20 دلار تخفیف در هر بشکه به چین می‌فروشد.

    اگر ونزوئلا این نفت را به آمریکا بفروشد، می‌تواند این تخفیف را جبران کند؛ هرچند که این صادرات فقط برای پرداخت بدهی استفاده می‌شود و درآمدی برای استفاده در جای دیگر تولید نمی‌کند. اگر ونزوئلا نتواند یا تمایلی نداشته باشد این طرح را دنبال کند، با فروپاشی احتمال شرکت پالایش نفت سیتگو مواجه خواهد شد که حکم آن ممکن است پاییز امسال از سوی دادگاه‌های آمریکا صادر شود.

    این پیشنهاد همچنان مستلزم موافقت دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و واشنگتن است. واشنگتن در ژانویه، مجوزی را امضا کرد که به شرکت شورون اجازه می‌داد 134 هزار بشکه در روز نفت ونزوئلا را به منطقه گلف کاست آمریکا ارسال کند.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، آمار مربوط به ژوئن نشان می‌دهد که ونزوئلا در حال حاضر 715 هزار بشکه در روز نفت و فرآورده‌های نفتی را صادر می‌کند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

    برچسب ها