عصر خودرو

انتقاد سلطانی از عملکرد بخش خصوصی

عصر بازار- نایب رییس اتاق بازرگانی تهران به بیان برخی معضلات پروژه‌های نیمه تمام بخش خصوصی پرداخت و تصریح کرد که موازی کاری بین تشکل‌های بخش خصوصی و هرز رفتن منابع از اصلی‌ترین مشکلات بخش خصوصی است.

انتقاد سلطانی از عملکرد بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پدرام سلطانی در چهاردهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که امروز - 21 اردیبهشت - برگزار شد، عنوان کرد: مهمترین راز فاصله گرفتن کشور‌هایی مثل ما از توسعه یافتگی، هرز رفتن منابع و عدم استفاده بهینه از آن‌هاست.

    وی ادامه داد: در بخش تشکل‌ها، تشکل‌های مختلفی که وابسته اتاق بازرگانی هستند یا خارج از اتاق فعالیت می‌کنند مرتبا با هم موازی کاری می‌کنند و عمده بحث‌هایشان به راهکار و نتیجه مشخص نمی‌رسد.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: زمانی که بخش خصوصی اینگونه کار می‌کند باید انتظار خود را از کارایی در دولت کاهش دهد. آنچه ما در بخش خصوصی کم داریم، یک نقشه کار ملی برای پیگیری مسائل و مشکلات بخش خصوصی است.

    سلطانی با اشاره به دیگر مشکلات بخش خصوصی گفت: هرز رفتن منابع در بخش خصوصی مسئله مهم دیگری است. همواره صحبت‌های مربوط به پروژه‌های نیمه کاره دولتی را شنیده‌ایم اما کمتر به این نکته توجه کردیم که در بخش خصوصی هم پروژه‌های نا تمام زیادی وجود دارد. مانند بسیاری از سوله‌های تعطیل شده، ماشین آلات از کار مانده و ظرفیت‌های خالی بسیاری که وجود دارد. باید پرسید که ما به عنوان نهاد بخش خصوصی چه فکری برای این‌ها کرده‌ایم؟

    او به دلایل تعطیلی پروژه‌های بخش خصوصی اشاره و عنوان کرد: دلیل تعطیلی واحد‌ها فارغ از آن‌هایی که چرخه عمرشان به پایان رسیده است، به چند موضوع مشخص بر‌می‌گردد که کمبود سرمایه، پایین بودن دانش مدیریت، نداشتن نوآوری و و فناوری در تولید و نداشتن بازار مناسب از جمله این دلایل است. بسیاری از این واحد‌ها را می‌توان با تلفیق منابع و ورود سرمایه گذار یا با معرفی آن‌ها به سرمایه‌گذار خارجی اصلاح کرد.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: این موضوع را به سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد کردیم که به جای سرمایه‌گذاری‌های صفر در واحد‌های نیمه کاره سرمایه گذاری کنند؛ موضوعی که برای آن‌ها جالب بوده است.

    وی افزود: پیشنهاد مشخص من این است که اتاق بازرگانی تهران این مسئولیت را برعهده بگیرد و بانک اطلاعاتی از پروژه‌های نیمه کاره یا نیمه تعطیل بخش خصوصی در استان تهران و سپس در بعد بزرگتری تنظیم و آنها را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه کنیم. بدین ترتیب سرمایه معطل مانده بخش خصوصی را احیا می‌کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها