عصر خودرو

وزیرخارجه لبنان:

لبنانی ها مشتاق سرمایه گذاری در ایران هستند

عصر بازار- « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد که لبنانی های مقیم داخل و خارج از کشور، اشتیاق زیادی برای سرمایه گذاری و حضور در بازار ایران دارند.

لبنانی ها مشتاق سرمایه گذاری در ایران هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، جبران باسیل درحاشیه نشست (پانل) ویژه آشنائی با فرصت ها وظرفیت های سرمایه گذاری در ایران تاکید کرد که این نشست اشتیاق جهانی از جمله لبنانی ها برای همکاری اقتصادی و بازرگانی با ایران را ثابت کرد.
    وزیرخارجه لبنان گفت: در این نشست که با استقبال گسترده سرمایه گذاران و بازرگانان لبنانی مقیم خارج مواجه شد، ظرفیت ها و توانمندی های ایران معرفی و آنها با واقعیت های اقتصاد و بازار ایران آشنا شدند.
    وی افزود: این نشست فرصتی هم بود برای جمهوری اسلامی ایران تا فضا را برای گشایش بازار و میدان اقتصادش بر روی لبنانی ها که در خارج کشورشان حضور دارند، آماده کند.
    در این نشست ویژه که درحاشیه سومین اجلاس دو روزه « بررسی ظرفیت های بالقوه لبنانی های مقیم خارج این کشور» که به ابتکار وزارت خارجه لبنان در بیروت برگزار شد، از میان 1400 شرکت کننده در این اجلاس بیش از 600 تن حضور یافتند.
    در پانل ویژه ایران که حدود دو ساعت طول کشید، بسیاری از مقامات حوزه های اقتصادی و بازرگانی لبنان در دو بخش دولتی و خصوصی، «جبران باسیل» وزیر امور خارجه ، « آلان حکیم» وزیر اقتصاد وبازرگانی ، « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و هیات اقتصادی و بازرگانی ایران به ریاست « مجتبی خسروتاج» قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت شرکت کردند.
    اعضای هیات ایرانی ، سفیر ایران و نمایندگان بخش های مختلف اقتصادی و بازرگانی لبنان در دو حوزه خصوصی و دولتی و برخی از لبنانی های فعال در ایران هم سخن گفتند و به سوالات کاری و حرفه ای حاضران پاسخ گفتند.
    در پایان این نشست ویژه « رافائل دبانه »تاجر لبنانی وعضو اتاق بازرگانی صنعت ، تجارت و کشاورزی بیروت و منطقه جبل لبنان  گفت: اقدام بسیار مهم و فتح بابی بود برای اینکه تجار لبنانی با بازار پر سود ایران آشنا شوند.
    وی با بیان اینکه « تجار و سرمایه گذاران لبنانی از واقعیت های بسیار مثبت ایران فرسنگ ها فاصله دارند»، افزود: اظهارات سخنرانان امروز نشان از سهولت ورود به بازار ایران دارد و داده های مثبت می تواند به سرمایه گذاران لبنانی کمک کند تا فعالیت های موفقیت آمیزی را در ایران شروع کنند.
    دبانه خاطرنشان کرد:هفت سال پیش سرمایه گذاری موفقیت آمیزی را در ایران شروع کرده و معتقدم بازار ایران از فرصت ها و ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار است.

    ** ایران کشور بزرگ منطقه
    «هیثم جمعه» مدیر امور لبنانی های مقیم خارج این کشور در وزارت خارجه لبنان هم به خبرنگار ایرنا گفت: همکاری های بین تجار و سرمایه گذاران ایرانی و لبنانی می تواند به توسعه و تحکیم روابط بین دو کشور کمک کند.
    جمعه با تاکید به اینکه « ایران اکنون کشور مهمی در منطقه خاورمیانه است»، افزود: ایران را نباید صرفا یک کشور هشتاد میلیونی تعریف کرد بلکه ایران همانطور که جناب آقای سفیر توصیف کرد با احتساب کشورهای اطراف آن از طرفیت 400 میلیون نفری برخوردار است.
    وی تصریح کرد: اکنون فرصتی خوبی برای لبنانی ها فراهم شده تا در بازار ایران حضور پیدا کنند و فرصتی برای هم ایران است تا از تجربه های تجار لبنانی در جهان استفاده کنند.
    ** افق های تازه ای روابط بین ایران و لبنان گشوده می شود
    « فراس صفی الدین»عضو هیات مدیره بازارهای مالی لبنان هم برگزاری این نشست را « بسیار ضروری » خواند و گفت: روابط ایران و لبنان تاریخی است اما تحریم های علیه ایران همکاری های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور را دچار وقفه کرده بود.
    وی  تصریح کرد: امروز برگزاری اجلاس های این چنینی باعث نزدیکی دیدگاه ها شده و افق های تازه ای از روابط را پیش روی تجار و سرمایه گذارانی لبنانی و ایرانی می گشاید.
    صفی الدین با بیان اینکه « در زمینه مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و لبنان باید به طور مستمر تبادل تجربه ها صورت گیرد»،خاطرنشان کرد: در اجلاس ها دیدگاه های دو طرف به یکدیگر نزدیک می شود اما مساله مهمتر این است که این نشست برای تحقق نتایج آن در آینده ادامه پیدا کند.
    عضو هیات مدیره بازارهای مالی (بورس) لبنان گفت که حضور و استقبال لبنانی ها از نشست ویژه ایران بسیار عالی بود و اطلاعات بسیار مفیدی رد و بدل شد.
    صفی الدین افزود: تجار و سرمایه گذاران لبنانی اطلاعات چندانی درباره بازار و توانمندی ها و ظرفیت های ایران نداشتند اما امروز تصویر جامعی از ایران و از اقتصاد و بازار آن دارند.

    ** باید زمینه سرمایه گذاری لبنانی ها در ایران فراهم شود
    « پاتریک جمیل » بازرگان و سرمایه گذار لبنانی که متولد ایران و خانواده اش بیش از 70 سال است در ایران در حوزه صنعت ، تجارت و خدمات اجتماعی فعالیت دارند به ایرنا گفت:ان شاء الله بتوانیم کاری کنیم که لبنانی ها اقدام به سرمایه گذاری در ایران کنند.
    وی افزود: من در ایران به دنیا آمدیم و در زمان حاضر بسیار فعال هستیم.
    جمیل تاکید کرد: اجلاس های این چنینی خیلی مفید است چون باعث می شود لبنانی ها با خیالی راحت اقدام به سرمایه گذاری در ایران کنند.

    ** با اجرای کامل توافق هسته ای فضای سرمایه گذاری درایران بهتر می شود
    « عباس الفواز» رئیس شورای بازرگانی ایران و لبنان هم  گفت: این نشست ویژه، تریبونی خوبی بود تا ظرفیت ها و فرصت های موجود در ایران برای تجار و سرمایه گذاران لبنانی تشریح شود.
    وی افزود: نشست خوبی برگزار شد و توضیحات خوبی داده شده که می تواند تجار لبنانی را برای سرمایه گذاری در ایران تشویق کند.
    الفوازکه در ایران و در حوزه سیمان سرمایه گذاری کرده است، خاطرنشان کرد: امضای توافق هسته ای در برگزاری این نشست نقش داشت و معتقدیم که اجرای کامل این توافق به ایجاد فضای بهتر سرمایه گذاری در ایران کمک می کند.
    اجلاس ویژه لبنانی های مقیم خارج این کشور سه سال است در لبنان برگزار می شود و این برای نخستین بار بود که نشستی ویژه ایران در حاشیه آن تشکیل شد.

    ** لبنانی ها با حساسیت تحولات اقتصادی ایران را دنبال می کنند
    « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لنبان هم در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: ایران با کشورهای همسایه آن با 400 میلیون جمعیت یک فرصت منحصر به فرد است و برهمین اساس تجار و سرمایه گذاران لبنانی اشتیاق زیادی برای حضور در این بازار بزرگ را دارند.
    وی خاطرنشان کرد که لبنانی ها با حساسیت تحولات اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران را دنبال می کنند و معتقدند که ایران از ظرفیت ها و توانمندی های منحصر به فردی برخوردار است.
    فتحعلی تصریح کرد: ما باید بتوانیم از این گونه نشست ها استفاده و ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی ، تجاری ، سرمایه گذاری ، علمی و فناوری و صنعتی خود را به مشتاقان از جمله لبنانی ها معرفی کنیم و خوشبختانه این نشست در این زمینه موفقیت آمیز بود و مجموعه مهمی گردهم آمده بودند.

    ** هنوزخیلی در خارج،ایران را کشوری نفتی می شناسند و این برداشتی غلط است
    « مجتبی خسروتاج» قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران هم  اظهارداشت: قطعا فرصتی بود تا ظرفیت های اقتصادی و صنعتی ، سرمایه گذاری و پتانسیل های صادراتی کشور را معرفی کنیم زیرا هنوز خیلی ها با این ظرفیت ها و فرصت ها در خارج ایران آشنا نیستند.
    معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: خیلی در خارج از کشور، ایران را فقط یک کشور نفتی می شناسند و به نظر من این برداشت غیرمنصفانه ای از کارهای صورت گرفته بعداز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.
    وی تصریح کرد: گفته می شود حدود 10 تا 12 میلیون لنبانی در خارج از کشورشان بخصوص در آمریکای لاتین، آمریکائی جنوبی ، آفریقا ، اروپا و اقیانوسیه فعال هستند و این نشست ظرفیت بسیار خوب و مناسبی بود تا با ظرفیت ها و توانمندی های ایران در حوزه تولید و صادرات آشنا شوند.
    خسروتاج گفت: بعد از این امیدواریم لبنانی های مقیم خارج از کشورشان بتوانند هرکدام درهرکجا دنیا که هستند بعداز این آشنائی در زمینه توسعه صادرات، توسعه کارآفرینی که از محورهای اصلی سیاست های ایران است، حرکت و در این زمینه ها به بنگاه های ایرانی کمک کنند.
    معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود:بنگاه های ایرانی در بخش بازاریابی و ورود به شبکه های بازار جهانی هنوز تجربه های کاملی ندارند و از سوی دیگر لبنانی ها در این زمینه خیلی خوب کار کرده و فعال هستند و در زمینه سرمایه گذاری تسلط بین المللی و حرفه ای دارند.
    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای لبنانی های خارج از این کشور ، اقتصاد ایران و مزیت های رقابتی آن در بخش های مختلف از جمله معدن، کشاورزی ، صنعت ، فناوری و نیروی انسانی ( سواد و دانش) ، پوشش های قانونی در بخش سرمایه گذاری ، وضعیت بانکی قبل ، هنگام و بعداز تحریم ها و نحوه صادرات توسط شرکت های ایرانی در دوران تحریم ها را تشریح کردیم.
    خسروتاج اظهارداشت: نمایندگان بیمه ،بانک ، گردشگری و حوزه سرمایه گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت پتانسیل ها ، ظرفیت ها ، توانمندی ها و تجربه های ایران را ارائه کردند و امیدواریم رویکرد و دیدگاه کسانی که سالها از ایران و بازار آن دور بوده و یا تحت تاثیر بمباران خبری غرب و آمریکا قرار داشته و به آنها اطلاعات غلطی داده شده است، تغییر کرده باشد.
    معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: فرصت ها و شرایطی را که در دوره پسابرجام ایجاد شده است، نباید از دست داد و باید از ظرفیت ها و توانمندی های ایران با دنیا سخن گفت تا انشاء الله با حفظ منافع ملی کشور بتوانیم با طرف هائی برای توسعه کارها همکاری کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها