عصر خودرو

کاهش صادرات فولاد چین در ماه آوریل

عصر بازار- صادرات فولاد چین در ماه آوریل بعد از افزایش قیمت و تقاضای داخلی کاهش پیدا کرد. به گزارش سایت بلومبرگ، این اتفاق موجب افت انگیزه کارخانه های فولادسازی چین که در پی فروش در خارج از کشور هستند، شد و از سویی به تسهیل چالش های عرضه کنندگان فولاد در اروپا و آمریکا انجامید.

کاهش صادرات فولاد چین در ماه آوریل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بلومبرگ، این اتفاق موجب افت انگیزه کارخانه های فولادسازی چین که در پی فروش در خارج از کشور هستند، شد و از سویی به تسهیل چالش های عرضه کنندگان فولاد در اروپا و آمریکا انجامید.
    بر اساس اطلاعات اداره گمرک چین، در ماه مارس حجم صادرات از  9.98 میلیون تن به 9.08 میلیون تن سقوط کرد.
    با این حال رقم صادرات در 4 ماه اولیه سال به 36.9 میلیون تن رسید که این رقم 7.6 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
    امسال قیمت فولاد در چین به خاطر رونق دوباره بازار مسکن و نیز تمایل سرمایه گذاران داخلی به سرمایه گذاری روی معاملات آتی مواد خام افزایش پیدا کرد. این صعود ناگهانی حاشیه سود کارخانه های چین را دوباره احیا کرد و نیاز آنها به افزایش درآمد از بازارهای خارجی را کاهش داد. در نهایت با تثبیت کل صادرات چین، صادرات فولاد در ماه آوریل کاهش یافت.
    وی یینگسونگ، تحلیلگر صنعت فولاد در شرکت «مای استیل» در این باره اظهار داشت : تقاضای داخلی چنان قوی است که قیمت ها در بازار داخلی بسیار گران تر از بازار های خارجی شده است.
    سال گذشته فولادسازان چینی رکورد صادرات 112 میلیون تن فولاد به خارج از کشور را ثبت کردند و موجب افت سود و قیمت ها شدند که بازار جهانی فولاد را با مشکلاتی مواجه کرد. بر اساس برآورد انجمن فولاد و آهن چین، امسال ممکن است به دلیل تقاضای قوی داخلی، میزان صادرات به سطح 100 میلیون تن کاهش پیدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها