عصر خودرو

بازارهای آمریکا در منطقه مرگ

عصر بازار- در حال حاضر بازارهای ایالات‌متحده در «منطقه مرگ» قرار دارند.

بازارهای آمریکا در منطقه مرگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، استراتژیست ارشد مورگان استنلی هشدار داده است که سهام ایالات‌متحده به بالاترین سطح ناپایدار رسیده و ممکن است طی چند ماه 26 درصد سقوط کند.

    مایک ویلسون، استراتژیست ارشد سهام ایالات‌متحده گفت که سطح فعلی ارزش گذاری سهام را می‌توان با «منطقه مرگ» مقایسه کرد، اصطلاحی در کوهنوردی که ارتفاع آنقدر بالا را توصیف می‌کند که کوهنوردان اکسیژن کافی برای تنفس ندارند.

    ویلسون می‌گوید: «بسیاری از مرگ و میرها در کوهنوردی در ارتفاعات ناشی از منطقه مرگ بوده است، یا به‌طور مستقیم از طریق از دست دادن عملکردهای حیاتی، یا به‌طور غیرمستقیم به دلیل تصمیمات اشتباه گرفته شده تحت استرس یا ضعف فیزیکی که منجر به سانحه می‌شود».

    وی افزود: «این مورد، قیاس کامل برای جایی است که امروز سرمایه‌گذاران سهام قرار دارند و صادقانه بگویم، جایی که دهه گذشته بارها در آن قرار گرفتند».

    این استعاره بیانگر سطوح بیش از حدی است که قیمت سهام از ابتدای سال جاری تاکنون به آن صعود کرده است.

    ویلسون اظهار کرد که اس اند پی 500 می‌تواند در عرض چند ماه به 3000 واحد سقوط کند که حدود 26 درصد از سطح فعلی کاهش می‌یابد.

    این پیش‌بینی تلخ به دنبال آن چیزی است که بسیاری از تحلیلگران آن را بدترین سال برای بازار سهام از زمان بحران مالی 2008 می‌خوانند. هر سه شاخص در سال 2022 سقوط کردند و میانگین صنعتی داوجونز در پایان سال 8.8 درصد کاهش یافت، در حالی که اس اند پی 500 به میزان 19.4 درصد و نزدک کامپوزیت 33.1 درصد سقوط کرد.

    این استراتژیست بارها هشدار داده است که افزایش بازار دوام نخواهد آورد زیرا انتظار دارد تورم بیش از پیش‌بینی بسیاری از اقتصاددانان دیگر شود و فدرال رزرو آمریکا را مجبور به افزایش نرخ بهره برای تحت کنترل درآوردن افزایش قیمت‌ها کند.

    برچسب ها