عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

رشد ۲۵ درصدی تولید و ۴۰ درصدی ذخایر گندم کشور

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اهمیت و ضرورت تأمین امنیت پایدار غذایی کشور از طریق رشد تولید و تأمین کالاهای اساسی گفت: با توجه به اجرای سیاست‌های حمایتی از کشاورزان از جمله افزایش نرخ خرید تضمینی، در تولید محصول مهمی مانند گندم در مسیر خودکفایی گام برمی‌داریم.

رشد ۲۵ درصدی تولید و ۴۰ درصدی ذخایر گندم کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، از وزارت جهاد کشاورزی، "سید سعید راد" از رشد حدود 25 درصدی تولید گندم خبر داد و افزود: تولید گندم کشور در سال گذشته زراعی به بیش از 10 میلیون تن رسید که 7 میلیون و 160 هزار تن آن توسط این شرکت در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که بحران امنیت غذایی ناشی از خشکسالی و تحولات جهانی، لزوم تأمین کالاهای اساسی مانند گندم را از مبادی بین‌المللی دوچندان کرده، اظهار داشت: با واردات حدود 4 میلیون تن گندم در 8ماهه امسال، انبارها و سیلوهای کشور مملو از گندم است تا هیچ‌گونه نگرانی بابت نان مصرفی مردم عزیزمان نداشته باشیم.

    راد با بیان اینکه ذخایر گندم کشور با حدود 2 میلیون تن افزایش، از رشد حدود 40 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است، تصریح کرد: با حداکثر ظرفیت ممکن، نسبت به ذخیره‌سازی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول سفره خانوارهای ایرانی، در انبارها و سیلوهای کشور اقدام شده است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از تأمین امنیت پایدار غذایی به عنوان رسالت ملی و مأموریت ذاتی این مجموعه نام برد و خاطرنشان کرد: چشم‌اندازی که به منظور تحقق این مهم ترسیم کرده‌ایم، مسیری است که مقصد آن، به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصول ارزشمند گندم منتهی می‌شود.

    برچسب ها