عصر خودرو

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد:

آخرین خبر از وضعیت مشتریان کارگزاری تدبیرگر سرمایه

عصر بازار- مدیر ارشد سازمان بورس با تاکید بر اینکه به مشتریان کارگزاری تدبیرگر سرمایه اطمینان خاطر داده می‌شود که سازمان به جدیت پیگیر حقوق آنها است، گفت: انتقال پرتفوی دارایی مشتریان این کارگزاری به کارگزاری جایگزین آغاز شده و طی روز جاری و روزهای آتی، مانده پرتفوی این افراد بدون کوچک‌ترین اقدامی از سوی آنها به کارگزاری جایگزین منتقل خواهد شد.

آخرین خبر از وضعیت مشتریان کارگزاری تدبیرگر سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تخلف شرکت «کارگزاری تدبیرگر سرمایه» اظهار کرد: با توجه به عدم رعایت الزامات مالی و اعتباری توسط شرکت کارگزاری تدبیرگر سرمایه که منجر به ایجاد اختلافات مالی میان کارگزاری مذکور و بانک تسویه‌گر این کارگزاری شد، سازمان بورس وارد این ماجرا شد و اقدامات اصلاحی و تامینی لازم در ارتباط با موضوع را انجام داد.

    منوچهر میرزایی با اشاره به تذکرات رسمی و شفاهی سازمان بورس طی این مدت، تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات نظارتی و انظباطی سازمان در این زمینه انجام شده و اکنون نیز در دست اقدام است.

    او با اشاره به وضعیت مشتریان کارگزاری تدبیرگر سرمایه خاطرنشان کرد: سازمان بورس در راستای رسالت قانونی و مسئولیت خود در حمایت و حفاظت حداکثری از حقوق سهامداران و فعالان بازار سرمایه به ویژه سهامداران خرد، به جد پیگیر این موضوع است و هم اکنون نیز کارشناسان سازمان بورس در محل کارگزاری یادشده حضور دارند و آماده پاسخگویی به پرسش‌ها و ابهامات مشتریان این کارگزاری هستند.

    این مدیر ارشد در سازمان بورس با تاکید بر اینکه به مشتریان کارگزاری تدبیرگر سرمایه اطمینان خاطر داده می‌شود که سازمان به جدیت پیگیر حقوق آنها است، اذعان کرد: انتقال پرتفوی دارایی مشتریان این کارگزاری به کارگزاری جایگزین آغاز شده و طی روز جاری و روزهای آتی، مانده پرتفوی این افراد بدون کوچک‌ترین اقدامی از سوی آنها به کارگزاری جایگزین منتقل خواهد شد و این موضوع به تک‌تک مشتریان اطلاع‌رسانی می‌شود تا آنها بتوانند فعالیت‌های خود را در کارگزاری جایگزین از سر بگیرند.

    فرایند انتقال مانده دارایی پرتفوی مشتریان کارگزاری تدبیرگر سرمایه و برخورد انظباطی جدی با این کارگزاری آغاز شده و سازمان بورس بدون کوچک‌ترین مماشاتی با این کارگزاری برخورد خواهد کرد.او با اشاره به آن دسته از سهامداران کارگزاری تدبیرگر سرمایه که اقدام به خرید اعتباری کرده‌اند، عنوان کرد: در ارتباط با این دسته از مشتریان مطابق رویه های معمول ابتدا باید بدهی ایشان به کارگزاری تدبیرگر سرمایه تسویه و سپس مانده پرتفوی آنها به کارگزاری جایگزین منتقل شود.

    مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس ادامه داد: به واسطه رویه‌های معمول بازار که خود مشتریان اعتباری از این موضوع آگاه هستند، طبیعی است تا زمان تعیین و تکلیف بدهی آنها به کارگزاری امکان انتقال وجود نخواهد داشت. پس از مشخص شدن وضعیت بدهی مشتریان به کارگزاری، مانده پرتفوی آنها منتقل می شود.

    میرزایی خاطرنشان کرد: رویه مربوط به مشتریانی که خرید اعتباری انجام داده‌اند یک رویه معمول و مرسوم است و فارغ از موضوع شرکت کارگزاری تدبیرگر سرمایه، در روال عادی فرایند تغییر کارگزار ناظر، اگر مشتری متقاضی جابجایی دارایی در کارگزاری مبدا مانده بدهکار داشته باشد، انتقال انجام نخواهد شد مگر اینکه مشتری نخست اقدام به تسویه مانده بدهی خود کند.

    برچسب ها