عصر خودرو

رییس هیات مدیره بانک کشاورزی:

۸۰۰ هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شد

عصر بازار- رییس هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: تاکنون ۸۰۰ هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران در سطح کشور واریز شده است.

۸۰۰ هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، وهب متقی‌نیا روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیر بانک کشاورزی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: امروز جبهه جنگ از سخت به اقتصادی تغییر پیدا کرده و کشور ما در خط مقدم این جنگ قرار گرفته است. 

    وی اضافه کرد: براساس آمار موجود از یک خانوار  2 تا 3 نفری، 25 درصد هزینه های خانوار مربوط به خوراک است و علی رغم مشکلات و تورم موجود خانواده ها از مابقی هزینه ها کم کردند ولی خوراک ثابت مانده است.

    رییس هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: تامین امنیت غذایی یکی از مهمترین  مسائل است و باید به سمت تجهیز منابع در راستای تقویت تولید در بخش کشاورزی حرکت کنیم.

    متقی‌نیا یادآور شد: پولی که وارد بانک کشاورزی می شود به سمت دلالی نمی رود بلکه به بخش تولید و تامین امنیت غذایی کشور تزریق می شود.

    وی اظهار داشت: پایان ماه گذشته 62 هزار میلیارد ریال مانده سپرده بانک کشاورزی کردستان بوده و اکنون 52 هزار میلیارد است.

    رییس هیات مدیره بانک کشاورزی با اشاره به اینکه منابع بانک کشاورزی استان  120 درصد رشد داشته است، افزود: 82 درصد این منابع ارزان قیمت بوده که آمار مطلوبی است.

    متقی‌نیا با بیان اینکه سهم استان از کل سپرده بانک کشاورزی 2.5 درصد است، گفت: ولی سهم بازار استان 13.8 درصد است که این میزان تا پایان سال قبل 10.82 بوده است.

    جمشید ویسی از آبان سال 1400 تاکنون به عنوان سرپرست بانک کشاورزی استان مشغول به فعالیت بود و امروز از تلاش حدود یک ساله او تقدیر و اسماعیل حیدری به عنوان مدیر جدید این بانک معرفی شد.

    برچسب ها