عصر خودرو

شرکت گازپروم روسیه گاز خود را با روبل و یوان به چین می‌فروشد

عصر بازار- شرکت گازپروم روسیه طبق یک قرارداد جدید با شرکت ملی نفت چین، ۵۰ درصد از هزینه صادرات گاز خود به این کشور را با روبل و ۵۰ درصد را با یوان پرداخت می‌کند.

شرکت گازپروم روسیه گاز خود را با روبل و یوان به چین می‌فروشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد قراردادهای عرضه گاز خود به چین را از یورو به روبل و یوان تغییر می‌دهد. کرملین تلاش می‌کند تجارت خود را بدون ارز کشورهایی که آن‌ها را به‌خاطر تحریم‌های آمریکا و اروپا «غیردوست» می‌داند، انجام دهد.

    گازپروم یک قرارداد اضافی به قرارداد فعلی با شرکت ملی نفت چین اضافه کرده است. طبق این قرارداد جدید، پرداخت هزینه گاز روسیه 50 درصد با روبل و 50 درصد با یوان انجام خواهد شد.

    ولادیمیر پوتین، پس‌از مسدود شدن بیش‌از 300 میلیارد از ذخایر دلار و یوروی بانک مرکزی روسیه توسط آمریکا و متحدانش به‌خاطر حمله این کشور به اوکراین، از مشتریان اصلی خود در اروپا خواست هزینه واردات گاز از روسیه را با روبل پرداخت کنند. چندین کشور اروپایی از قبول این درخواست سر باز زدند و گازپروم عرضه گاز به آنها را متوقف کرد. اما بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گاز روسیه دستورالعمل‌های جدید مسکو را قبول کردند.

    برچسب ها