عصر خودرو

نرخ بهره ژاپن منفی باقی ماند

عصر بازار- باوجود روند جهانی افزایش نرخ‌ها، بانک مرکزی ژاپن تصمیم گرفت نرخ بهره فوق‌العاده پایین خود را در منفی ۰.۱ درصد برای کوتاه‌مدت و صفر درصد برای بلندمدت حفظ کند.

نرخ بهره ژاپن منفی باقی ماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بانک ژاپن (BOJ) همچنین به انجام عملیات خرید با نرخ ثابت برای روزهای متوالی با 0.25 درصد ادامه خواهد داد.

    از نظر سیاست‌های پولی و با وجود شرایط تورمی فعلی در سراسر جهان، بانک ژاپن از سایر بانک‌های کشورهای توسعه یافته متمایز است.

    این بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقتصاد ژاپن احتمالا در اواسط دوره پیش‌بینی شده با کاهش تأثیر همه‌گیری و کاهش محدودیت‌های عرضه بهبود می‌یابد».

    این بیانیه خاطرنشان کرد: اگرچه انتظار می‌رفت که اقتصاد تحت فشار نزولی ناشی از افزایش قیمت کالاها به دلیل جنگ روسیه و اوکراین باشد، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد ژاپن با سرعتی بالاتر از نرخ رشد بالقوه به رشد خود ادامه دهد.

    این بانک پیش‌بینی رشد سال 2022 خود را نسبت به پیش‌بینی 2.9 درصدی ماه آوریل به 2.4 درصد کاهش داد که دلیل آن عواملی مانند کاهش رشد اقتصادهای خارج از کشور و محدودیت‌های عرضه جهانی بود.

    همچنین پیش‌بینی تورم سال 2022 خود را از 1.9 درصد به 2.3 درصد افزایش داد و گفت: نوسانات قیمت‌های بین‌المللی کالاها قابل‌توجه بوده است و به قیمت‌های وارداتی و قیمت‌های داخلی نیز سرایت خواهد کرد.

    این بانک مجددا تأکید کرد که در صورت لزوم از اتخاذ تدابیر تسهیل‌کننده اضافی تردید نخواهد کرد و گفت که از تأمین مالی، عمدتاً شرکت‌ها و حفظ ثبات در بازارهای مالی حمایت می‌کند.

    همچنین انتظار می‌رود که نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت و بلندمدت در سطوح فعلی یا پایین‌تر باقی بماند.

    برچسب ها