عصر خودرو

تاکید ایران و آفریقای جنوبی بر تسریع در برقراری روابط کارگزاری بین بانکی

عصر بازار- «افزایش همکاری های بانکی و همچنین تسریع در برقراری روابط کارگزاری بانک ها» در دیدار «پراوین گوردهان» وزیر دارایی آفریقای جنوبی با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تاکید شد.

تاکید ایران و آفریقای جنوبی بر تسریع در برقراری روابط کارگزاری بین بانکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی طیب نیا در دیدار با همتای آفریقای جنوبی خود با یادآوری روابط سیاسی عمیق و دوستانه بین دو کشور گفت: روابط بین ایران و آفریقای جنوبی همواره در سطح خوبی بوده است و حتی در دوران تحریم های ظالمانه علیه کشورمان این روابط تداوم یافت.
    وی با اشاره به رفع موانع اقتصادی و لغو تحریم ها ابراز امیدواری کرد، با توجه به شرایط جدید، سطح روابط دوجانبه ارتقا یافته و به میزان پیش از تحریم ها و حتی بالاتر از آن افزایش یابد.
    طیب نیا افزود: آفریقای جنوبی مهمترین و بزرگ ترین قدرت در قاره آفریقاست و ایران، این کشور را به عنوان دروازه ای برای ورود به قاره آفریقا می بیند.
    وی ادامه داد: روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور باوجود ظرفیت های بسیار بالای موجود، بسیار پایین است؛ یکی از دلایل آن شرایط خاص دوران تحریم بود که کاهش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور را موجب شد.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی، تسریع در برقراری روابط کارگزاری بین بانک های دو کشور را از جمله اقداماتی دانست که در زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری باید مورد توجه قرار بگیرد.
    وی ادامه داد: رفع تحریم ها، محدودیت های موجود در این زمینه را از بین برده و باید با اعتماد و اطمینان بخشی به بانک ها و فعالان مالی، زمینه برقراری مجدد روابط کارگزاری فراهم شود.
    طیب نیا در ادامه با اشاره به اقدامات بانک های ایرانی در این زمینه گفت: گام های مثبتی توسط بانک های ایرانی در این زمینه برداشته شده و با توجه به حمایت های دولت آفریقای جنوبی، امیدواریم روابط بانکی به زودی از سر گرفته شود.

    ** اراده آفریقای جنوبی بر توسعه روابط اقتصادی، تجاری و مالی با ایران
    پراوین گوردهان وزیر دارایی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار، به اراده کشورش بر توسعه روابط اقتصادی، تجاری و مالی با ایران اشاره کرد و گفت: پس از رفع تحریم ها تلاش می کنیم روابط بانکی به ویژه روابط کارگزاری بین بانک ها زودتر برقرار شود، زیرا بدون برقراری روابط بانکی موثر، امکان افزایش حجم مراودلات تجاری و مبادلات مالی وجود نخواهد داشت.
    وی با اشاره به تجربه موفق سرمایه گذاری مشترک در قالب دو شرکت MTN و «آریا ساسول» در ایران، افزود: شرکت های آفریقای جنوبی با توجه به فرصت های جدید سرمایه گذاری و فضای مثبت بین المللی به وجود آمده در ایران، برای انجام سرمایه گذاری های جدید آمادگی دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها