عصر خودرو

راهکار مالزی برای کنترل افزایش قیمت مواد غذایی

عصر بازار- مالزی اعلام کرد که در بحبوحه ممنوعیت صادرات طیور، به دنبال ذخیره‌سازی مرغ به عنوان بخشی از اقداماتی برای تامین منابع داخلی و کنترل افزایش قیمت موادغذایی است.

راهکار مالزی برای کنترل افزایش قیمت مواد غذایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مالزی که جوجه‌های زنده را عمدتا به کشورهای همسایه سنگاپور و تایلند عرضه می‌کند، از اول ماه ژوئن صادرات مرغ را تا زمانی که تولید و قیمت‌ها تثبیت شود، متوقف کرد که آخرین نشانه از کمبود فزاینده غذا در جهان است. قیمت مرغ در مالزی که یکی از ارزان‌ترین منابع پروتئین آن است، در ماه‌های اخیر پس از تشدید کمبود خوراک جهانی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین که تولید را مختل کرد، افزایش یافته است.

    رونالد کیاندی، وزیر کشاورزی و صنایع غذایی مالزی در بیانیه‌ای گفت: دولت موافقت کرده است که روشی برای اجرای ذخایر مرغ ایجاد کند که فورا اجرایی شود. وی جزئیاتی در مورد نحوه مدیریت عرضه مرغ داخلی توسط دولت ارائه نکرد.

    وی افزود که دولت همچنین روش‌های واردات دانه سویا، گندم، ذرت و همچنین خوراک دام با منشاء حیوانی و گیاهی را ساده می‌کند و برای تسریع واردات تا زمانی که عرضه مرغ باثبات شود، «خط تقدم» ایجاد خواهد کرد.

    خوراک مرغ معمولا از این گونه غلات و دانه‌های سویا تشکیل شده است که مالزی وارد می‌کند. کیاندی گفت که دولت همچنین اقداماتی را برای کمک به تولیدکنندگان مواد غذایی و اپراتورهای کارخانه‌های خوراک دام در کاهش هزینه‌های تولید، از جمله بازنگری در تعرفه‌های برق، اجرا خواهد کرد و به مرغداران معافیت ویژه‌ای برای جذب کارگران مهاجر در شرایط کمبود نیروی کار خواهد داد.

    براساس گزارش رویترز، وی افزود که انتظار می‌رود عرضه مرغ مالزی که در فوریه کاهش یافت، از ژوئن به بعد تثبیت شود.

    برچسب ها