عصر خودرو

سفیر ایران در دهلی نو:

بازگشت هند به خط لوله صلح منتفی است

عصر بازار- سفیر ایران در هند با بیان این که امکان احیای خط لوله صلح وجود ندارد گفت: افرادی که در هند بر روی ال ان جی سرمایه گذاری کرده اند... فکر نمی کنم اجازه بدهند خط لوله ای با این مقدار قابل توجه گاز احداث شود.

بازگشت هند به خط لوله صلح منتفی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، انتظار می رفت بعد از لغو تحریم های غرب علیه ایران، پروژه خط لوله صلح که قرار بود به طول 2700 کیلومتر از میادین پارس جنوبی ایران در خلیج فارس به شهرهای کراچی و مولتان و سپس به دهلی کشیده شود، احیا گردد. اما غلامرضا انصاری، سفیر ایران در هند به صراحت اعلام کرد امکان احیای این پروژه که هند از آن کنار کشیده وجود ندارد.

    وی گفت: «من فکر می کنم ما باید این خط لوله را فراموش کنیم، زیرا افرادی که در هند بر روی ال ان جی سرمایه گذاری کرده اند... فکر نمی کنم اجازه بدهند خط لوله ای با این مقدار قابل توجه گاز احداث شود. آنها سرمایه گذاری زیادی در بخش ال ان جی انجام داده اند... آمریکایی ها به دنبال بازار هند در آینده هستند.»

    وی این خط لوله را در شرایط فعلی غیرواقع بینانه خواند و گفت این نگرانی وجود دارد که آمریکا مانع از اجرایی شدن این خط لوله شود.

    «شما می توانید این خط لوله را فراموش کنید. آمریکایی ها به سادگی اجازه نخواهند داد این پروژه اجرایی شود.»

    بر اساس آمارهای سازمان سیاست گذاری و توسعه  صنعتی هند، در فاصله سال های 2000 تا 2015 میلادی، 6.62 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش ال ان جی هند صورت گرفته است.

    انصاری گفت، هرگونه صحبت کردن از خط لوله صلح به این سرمایه گذاری ها پایان خواهد داد. «بنابراین من فکر نمی کنم خطوط لوله بتواند پروژه هایی جدی باشد.»

    ایران همچنان در حال مذاکره با هند برای ساخت یک خط لوله انتقال گاز از زیر دریا به هند به ارزش 4.5 میلیارد دلار است که خاک پاکستان را دور می زند.

    هند از سال 2007 به این طرف هیچ نقشی در گفت و گوهای مربوط به خط لوله صلح نداشته است. این کشور به بهانه نگرانی های امنیتی و تجاری از این خط لوله کنار کشید. اما کارشناسان معتقدند همکاری دهلی نو با آمریکا در زمینه پیمان هسته ای علت اصلی کنار کشیدن هند از این پروژه بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها