عصر خودرو

نفوذ پکن در ساختار جهانی بهای طلا

بورس قیمت‌گذاری طلا در چین

عصر بازار- چین در تلاش است تا توان و قابلیت خود را برای تاثیرگذاری بر ساختارهای قیمت گذاری طلا در جهان افزایش دهد. تازه ترین اقدام در این راستا تعیین شاخص قیمت‌گذاری طلا در داخل این کشور با نام «فیکس» است.

بورس قیمت‌گذاری طلا در چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، با این حساب از این پس چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده این فلز گرانبها در جهان با اتخاذ این تدبیر دسترسی و کنترل بیشتری بر بازار بین المللی طلا خواهد داشت.
    بر اساس این گزارش، آمار بازار سهام و اوراق بهادار شانگهای که حالا به شاخص «فیکس» برای قیمت گذاری طلا نیز مجهز است، نشان می دهد که بهای 99.99 درصد طلا در هر گرم معادل 39.71 دلار است.
    همین بازار در تارنمای خود اعلام کرده است که طبیعتا قیمتی که چین در این بازار به هر گرم طلا اختصاص داده از سطح جهانی بالاتر است.
    «رولاند وانگ» از شورای جهانی طلا در چین می گوید: کشورش به شاخص قیمت گذاری مستقل طلا نیاز دارد تا بتواند خود قیمت ها را کنترل کرده و بر بازار نفوذ داشته باشد.
    وی می افزاید که یکی دیگر از علت های راه اندازی شاخص «فیکس» در چین برای قیمت گذاشتن بر روی فلز طلا استقلال قیمت گذاری بدون در نظر گرفتن دلار آمریکاست.
    وی گفت: در بورس چین قیمت طلا با «یوان» واحد پول ملی این کشور تعیین می شود و این می تواند برای چین قدرت ارزی بالاتری نیز به همراه داشته باشد.
    سال گذشته تقاضا در بازار چین برای طلا به 984 و نیم تن و برای جواهرآلات به 783 و نیم تن رسید.
    چین امیدوار است که با ارزش‌گذاری طلا با قیمت «یوان» از این پس واحد یوانی نیز برای تعیین بهای طلا در بازار بین المللی مد نظر قرار گیرد.
    «جیانگ شو» تحلیلگر موسسه «گلد فاینانشیال» از استان شاندونگ در شرق چین می گوید‌: اینکه بتوانید با قیمت گذاری بر اساس واحد پول ملی چین در بازار بین المللی طلا نفوذ کنید و تاثیرگذار باشید موضوع مهمی است.
    آمارها نشان می دهد که چین در سال، نزدیک به 260 تن طلا تولید می کند و تنها کشور جهان است که تولید و تقاضا برای طلا در آن در حال افزایش است.
    آفریقای جنوبی، آمریکا، استرالیا، ‌پرو، روسیه، کانادا و اندونزی پس از چین با تولید کمتر در رده های بعدی بزرگترین تولیدکنندگان طلا در دنیا قرار دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها