عصر خودرو

شاخص انتظارات معامله‌گران بیش از پیش‌بینی‌ها رشد کرد

افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران آلمانی

عصر بازار- به‌عنوان نشانه‌ای از نتیجه‌بخشی محرک‌های بانک مرکزی اروپا در بزرگترین اقتصاد منطقه اروپا،‌ شاخص اعتماد سرمایه‌گذاران آلمانی برای دومین ماه متوالی افزایش یافت.

افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران آلمانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز ، مرکز تحقیقات اقتصادی اروپا در منهایم (ZEW) اعلام کرد شاخص انتظارات سرمایه‌گذاران و معامله‌گران،‌ که با هدف پیش‌بینی تحولات اقتصادی شش‌ماهه ارائه می‌شود، از رقم 4.3 در ماه گذشته به 11.2 در ماه آوریل افزایش داشته است. این در حالی است که اقتصاددانان بررسی شده توسط بلومبرگ انتظار داشتند این رشد به رقم 8 برسد.

    سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا با تزریق پول به منطقه یورو از طریق خرید اوراق قرضه و نرخ‌های بسیار پایین در تلاش برای احیای تورم منطقه هستند. بررسی بلومبرگ در روز دوشنبه نشان داد که اکثر اقتصاددانان احتمال اعمال دور تازه‌ای از اقدامات تحریکی را بعد از تابستان زیاد می‌دانند.

    از دهم مارس و زمانی که بانک مرکزی اروپا نرخ سپرده رسمی را به منفی 0.4 درصد کاهش داده، دور سوم تسهیل کمی را به 80 میلیارد یورو توسعه داده و خبر از اعطای وا‌م‌های بلندمدت برای بانک‌های اروپایی را داد، شاخص داکس آلمان با رشدی 8 درصدی مواجه شده است.

    بوندس‌بانک در گزارش ماهانه خود در روز دوشنبه اعلام کرد: پس از سرعت قوی توسعه اقتصادی در سه‌ماهه نخست سال 2016، نشانه‌هایی از کاهش سرعت رشد در اقتصاد آلمان در این سه‌ماهه به چشم می‌خورد.

    بانک مرکزی اروپا آخرین تصمیم خود را در خصوص نرخ را روز پنجشنبه در فرانکفورت اعلام خواهد کرد و ماریو دراگی رئیس این بانک نیز بعد از آن کنفرانس خبری خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها