عصر خودرو

فین تک، دروازه افزایش جذابیت بازار سرمایه

عصر بازار- کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، به کارگیری هرچه عمیق‌تر فین‌تک باعث افزایش جذابیت بازار سرمایه در مقابل بازارهای موازی خواهد شد.

فین تک، دروازه افزایش جذابیت بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمود خواجه نصیری با بیان اینکه، کوتاه ترین راه برای افزایش جذابیت بازار سرمایه در شرایط فعلی استفاده از قابلیت های حوزه فین تک است، گفت: با استفاده از فین تک ها میتوان جذابیت بازارسرمایه را نسبت به بازارهای موازی افزایش داد تا بدین ترتیب شاهد رویکرد تعاملی سهامداران نسبت به این بازار باشیم.

    خواجه نصیری در ادامه با اشاره به روش های افزایش جذابیت بازار سرمایه بیان داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار باید به سرعت نسبت به تصویب مقررات ایجاد ابزارهای جدید اقدام کند تا کسب و‌کارهای جدید شکل گرفته و جذابیت در بازار پدیدار شود.

    در همین رابطه میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار،  به تجربه سوپرمارکت های مالی اشاره کرد و گفت: سوپرمارکت‌های مالی که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است در حال حاضر در چند شرکت کارگزاری در حال ارائه خدمات به مشتریان است . این در حالی است که هم اکنون بحث سوپرمارکت های آنلاین مطرح است.

    وی گفت: مجموعه‌هایی که دارای یک سبد از محصولات هستند می‌توانند در خصوص سوپرمارکت های مالی آنلاین اقدام کنند.

    مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اصلاح قوانین و مقررات بهبود و طراحی ابزارها در سازمان بورس در حال انجام است . در همین راستا ، دستورالعمل های سرمایه گذاری برخط نیز در حال تدوین است.

    از سوی دیگر بهنام محسنی، از فعالان بازار سرمایه در خصوص نقش فین تک ها تاکید کرد،  در بررسی‌های انجام شده در کشورها، ارتباط بسیار عمیقی بین تولید ناخالص ملی کشور، به ویژه سرمایه گذاری دانش بنیان، و فینتک‌های سرمایه گذاری وجود دارد. کشور‌هایی که در این حوزه وارد نشده است اثر منفی آن را در رشد ناخالص ملی لمس کرده اند.

    محسنی معتقد است، ارائه هیچ یک از راه حل‌های آتی بازار سرمایه بدون حضور تکنولوژی امکان پذیر نیست. این یک انتخاب نیست و در واقع یک مسیر قطعی در پیش روی بازار سرمایه است.

    وی خاطرنشان کرد: به کمک فین تک ها و تکنولوژی مالی میتوانیم مرزبندی سرمایه گذاری در بازار‌های پرریسک و کم ریسک را بیشتر کنیم. در نتیجه میتوان دغدغه سرمایه گذاری افراد حقیقی را در بازار کاهش دهیم.

    برچسب ها