عصر خودرو

بلومبرگ گزارش داد

چین دیگر کانون نوسانات نگران‌کننده بازارهای جهانی نیست

عصر بازار- سرانجام سرمایه‌گذاران چینی شانسی برای نفس کشیدن پیدا کردند؛ در حالی که افزایش ثبات می‌تواند به عنوان یک پیروزی برای مقامات چینی و کمکی برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی به حساب آید، نوسانات قیمتی به منزله تبدیل شرایط بهتر برای کارگزاران داخلی نخواهد بود.

چین دیگر کانون نوسانات نگران‌کننده بازارهای جهانی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از کندی اقتصادی سال گذشته و تضعیف اعتماد نسبت به حزب کمونیست در بازارهای مالی، شاخص سهام و یوآن به پایین‌ترین سطح خود از ماه نوامبر رسیدند.

    در حالی که افزایش ثبات می‌تواند به عنوان یک پیروزی برای مقامات چینی و کمکی برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی به حساب آید، نوسانات قیمتی به منزله تبدیل شرایط بهتر برای کارگزاران داخلی نخواهد بود.

    وانگ ژنگ، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری جینگ‌شی اعلام کرد: «در حالی که فرصت‌های کمی برای معاملات خوب وجود دارد، هم‌اکنون پول در آوردن از این بازار کار بسیار سختی است. تیم داخلی نیز همچنان از استراتژی «خرید پایین و فروش بالا» استفاده می‌کند و به دنبال فاصله قیمتی برای سودآوری است. به همین دلیل است که نوسانات کم شده است.»

    نوسانات قیمت
    میانگین حرکت شاخص کمپوزیت شانگهای در یک ماه گذشته کمتر از 0.4 درصد بوده که نسبت به سقوط تابستان گذشته فاصله بسیاری دارد. در آن زمان نوسانات روزانه 3 درصد بیشتر از حالت طبیعی بود. شاخص نوسانات قیمت 30 روزه نیز نسبت به سطح اواسط فوریه به بیش از نصف کاهش یافته است در حالی که نوسانات 10 روزه به شدت پایین‌تر از شاخص تاپیکس ژاپن گزارش شده است.

    نشانه‌های ثبات اقتصادی موجب کمک به تقویت دارایی‌های مالی ملی شده است. شاخص کمپوزیت شانگهای از پایین‌ترین مقدار ماه ژانویه خود 14 درصد رشد کرده است در حالی که یوآن پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از سال 2011 در این هفته افت سال جاری خود را جبران کرد.

    در ماه مارس برای نخستین بار از سال 2013  قیمت درب کارخانه نسبت به ماه گذشته افزایش یافت در حالی که آمار بانک مرکزی در هفته گذشته نشان از افزایش غیر منتظره ذخایر ارزی خارجی داد. صادرات چین در ماه گذشته احتمالا 10 درصد نسبت به مارس 2015 افزایش داشته است این در حالی است که آمار تولید ناخالص داخلی روز جمعه اعلام خواهد شد.

    پس از اینکه نخست وزیر لی کی کیانگ از پایان یافتن فشارهای نزولی روی دومین اقتصاد بزرگ دنیا خبر داد، شاخص کمپوزیت شانگهای افتی 0.5 درصدی داشت. میزان گردش مالی روزانه متوسط در بازار سهام چین در 30 روز گذشته نزدیک به یک سوم اوج سال گذشته بوده است. یوآن نیز در معاملات خارجی و داخلی افتی 0.1 درصدی را تجربه کرده است. بر اساس اظهارات وانگ، تا زمانی که اداره مبادلات ارزی از ضعف یوآن جلوگیری کند، نوسانات واحد پولی چین به نظر خفیف باقی بماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها