عصر خودرو

نوسان قیمت قراضه در بازار اروپا

عصر بازار- کمبود قراضه آهنی در اروپا طی نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت های به وجود آمده ناشی از کرونا، سبب شد از آن زمان تاکنون بازار قراضه در این منطقه دچار نوسان شود.

نوسان قیمت قراضه در بازار اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کالاخبر؛ Sciamarelli مدیر آنالیز و مطالعات اقتصادی انجمن فولاد اروپا (یوروفر) به پلاتس گفت: با توجه به تقاضای بالا و روند رو به گسترش مصرف قراضه در تولید فولاد با بهره گیری از کوره های قوس الکتریکی و با هدف حرکت به سمت کربن زدایی این صنعت تا سال 2050، نوسانات و بی ثباتی عرضه قراضه و قیمت گذاری برای بخش فولاد اروپا ایده آل نمی باشد.

    وی گفت: ما برخی محدودیت های صادرات قراضه را از سوی بعضی کشورهای همسایه و شرکای تجاری خود مشاهده کردیم درحالی که اروپا به شدت با آنها مخالف است. امیدواریم که همه این محدودیت ها در اسرع وقت رفع شوند.

    وی ادامه داد: امیدواریم که در اصلاحیه دستورالعمل حمل دریایی مواد باطله اتحادیه اروپا، قراضه به عنوان یک ماده کاملا بازیافتی برای استفاده در فولادسازی شناخته شده و تعریف گردد.

    پلاتس بهای قراضه سنگین وارداتی ترکیه 1/2 (80:20) را بدون تغییر 515.75 دلار در هر تن CFR در 25 ماه می ارزیابی کرد که بالاترین سطح از زمان شروع اعلام شاخص پلتس در آوریل 2010 می باشد.

    وی اعلام کرد: مکانیزم پیشنهادی تنظیم حد مجاز کربن که انتظار می رود کمیسیون اروپا پیشنهادی برای آن در ژوئن ارائه نماید، یک نقطه عطف در تعریف فولاد سبز و به سمت کربن زدایی در بخش فولاد خواهد بود.

    این امر می تواند به مصرف کنندگان فولاد در درک سبز بودن محصولات و ارتقا استفاده از آنها کمک کند. لذا افزایش قیمت کربن می تواند انگیزه ای برای کربن زدایی صنایع و تشویق آنها به استفاده از سوخت های جایگزین از جمله هیدروژن باشد.

    برچسب ها