عصر خودرو

تغییرات قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی اعلام شد

عصر بازار- مرکز آمار ایران تغییرات قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی را در زمستان سال گذشته اعلام کرد.

تغییرات قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کالاخبر، در بخش غلات در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت ذرت دانه ای ٣٦ هزار و ٥٣٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل٨٩.٣ درصد افزایش داشته است. در بخش محصولات لیفی در سه ماهه چهارم سال ١٣٩٩، متوسط قیمت پنبه ١٢٣ هزار و ٧٩٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٧١.٨ درصد افزایش یافته است.

    در بخش محصولات جالیزی در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت هندوانه ٢٧ هزار و ٤٣٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٥٤.٩ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت خیار ٦٨ هزار و ٢۰٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣۰٨.٣ درصد افزایش نشان می دهد.

    در بخش سبزیجات در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت گوجه فرنگی ٢٧ هزار و ٥٨٤ ریال که به این ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٧.٩ درصد افزایش داشته و همچنین قیمت پیاز ٣١ هزار و ٦٨٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٣.٧ درصد کاهش داشته است. متوسط قیمت اسفناج ٢٧ هزار و ٩١٣ ریال بوده که  معادل ٧٤.٥ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت بادمجان ٢٥ هزار و ٨٧۰ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٢.۰ درصد افزایش یافته است.

    در بخش محصولات علوفه‌ای در سه ماهه چهارم سال ١٣٩٩، متوسط قیمت یونجه ١٦ هزار و ٨٣٧ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣۰,۰ درصد افزایش داشته است.

    در بخش مرکبات در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت پرتقال ٩٢ هزار و ٥٩٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١٤,٩ درصد افزایش داشته است، و متوسط قیمت نارنج ٥١٧١۰ ریال بوده که معادل ٩٣.٤ درصد افزایش نشان می دهد.

    در بخش دامداری سنتی در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و برة پرواری زنده ٥۰١ هزار و ٩٧٧ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ٤۰٩ هزار و ٦٤٦ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣١,٦ و ٣٣,٧ درصد افزایش داشته است.

    در بخش فراورده‌های دامی سنتی در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ١٢٧ هزار و ٩۰٦ ریال بوده که معادل ٥٢.٢ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ٤٢ هزار و ٥٦٥ ریال بوده که معادل ٨۰.٧ درصد افزایش داشته است.

    در بخش هزینه خدمات ماشینی در زمستان ١٣٩٩، هزینه شخم زمین زراعی آبی ٤ میلیون و ٢٩ هزار و ٥۰٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٦٧.٨ درصد افزایش داشته و هزینة شخم زمین زراعی دیم ٢ میلیون و ٨٩٧ هزار و ٧٥٥ ریال بوده که معادل ٦٨.٣ درصد افزایش یافته است. بعلاوه، هزینه دیسک زمین زراعی آبی ٢ میلیون و ٨٤ هزار و ٢١٧ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧۰.٤ درصد افزایش یافته و هزینة دیسک زمین زراعی دیم یک میلیون و ٣٧٦ هزار و ٦١٧ ریال بوده که معادل ٩٣.٢ درصد افزایش داشته است. 

    در بخش دستمزد نیروی کار در سه ماهه چهارم سال ١٣٩٩، هزینه کارگر میوه چین مرد یک میلیون و ٢٤٥ هزار و ٨٢٣ ریال و هزینه کارگر میوه چین زن یک میلیون و ١٣٥ هزار و ٨٧٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٥۰,٨ و ٤٩.٨ درصد افزایش داشته است.

    همچنین، هزینه کارگر وجین کار و تنک کار مرد یک میلیون و ٢٥٥ هزار و ٤٨٢ ریال و  هزینه کارگر وجین کاروتنک کار زن ٧٣۰ هزار و ٤٧٣ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٥.٦ و ٣٤.۰ درصد افزایش نشان می دهد.

    برچسب ها