عصر خودرو

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

نقش حوزه تولید در توسعه صادرات

لزوم توجه به بومی بودن صنایع و توانایی رقابت بین‌المللی در تولید

عصر بازار- رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر نگاه دولت‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، توجه به بومی بودن صنایع و توانایی رقابت تولیدات کشور در حوزه تولید را ضروری دانست.

نقش حوزه تولید در توسعه صادرات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، آن را فرصتی برای دریافت دیدگاه‌ها و نظرات بخش‌های مختلف و طرح مسائل گوناگون دانست و حوزه تولید را اثرگذار در بخش صادرات دانست و گفت: حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور مانند صادرات و واردات، اشتغال، تورم و نقدینگی به تولید مرتبط و گره خورده است.

    رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نکته اول در بخش تولید، اعتقادی است، تصریح کرد: همه در کشور می‌دانیم که چه باید بکنیم و شرایط، مشکلات و عوامل تاثیرگذار در صادرات را می‌شناسیم؛ ریشه مسائل اعتقادی است.

    نماینده مردم همدان در خانه ملت در ادامه افزود: به‌طور کلی هر دولتی که بر سر کار آمده است یک نگاه و اعتقاد به حوزه تولید، صادرات، معیشت و اشتغال دارد که این نگاه‌ها در ریل گذاری‌های کشور تاثیر دارد.

    وی با تاکید بر اینکه در اقدامات دولت‌ها و مسئولان باید در راستای رضایت مردم باشد، بحث‌های نوسانات ارزی را جدی توصیف کرد و با بیان اینکه بسیاری از مسائل اقتصادی و فعالیت‌های تجاری به قیمت ارز گره خورده است گفت: یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه تولید، صادرات و واردات، مرز بین خصوصی‌سازی، دولتی و بخش خصولتی است و این موضوع در تجارت بین‌المللی اثرگذار است.

    حاجی‌بابایی در ادامه صحبت‌های خود، حل و رفع بخشی از مشکلات حوزه تولید و صادرات را از وظایف مجلس و دولت عنوان کرد و با تاکید بر هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید، توجه به بومی بودن تولیدات و صنایع و توانایی رقابت در دنیا را در بخش تولید مهم دانست.

    برچسب ها