عصر خودرو

موافقت شورای شهر تهران با ورود شهروند و همشهری به بازار بورس

عصر بازار- اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت «برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی- کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه» را به تصویب رساندند.

موافقت شورای شهر تهران با ورود شهروند و همشهری به بازار بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز سه شنبه در دویست و سی و هشتمین جلسه شورا،  یک فوریت لایحه «برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی- کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه» را در دستور کار قرار دادند.

    «هوشنگ عمرانی» مدیر کل امور مجامع شهرداری تهران در این خصوص اظهار داشت که این لایحه گفت: این لایحه پیرو مصوبه شورای شهر مبنی بر ورود شهروند و همشهری به بازار بورس تهیه و برای رسیدگی به شورای شهر ارائه شده است.

    «الهام فخاری» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره این لایحع گفت: وضعیت «همشهری» و «شهروند» برای اعضای شورای شهر مشخص نیست به گونه‌ای که شش نامه با امضای رئیس شورا به شهرداری فرستاده شده است تا در مورد وضعیت هیات مدیره فروشگاه شهروند به شوا توضیح دهند.
    وی با بیان اینکه هنوز گزارشی در این خصوص به شورای شهر ارائه نشده است، افزود: چگونه وقتی جواب یک نامه را به شورا نمی‌دهند می‌خواهند شرکتی را وارد بورس کنند.
    وی افزود: این چه فوریتی است که شورا مجدد به ماشین امضا تبدیل‌ شده و رای دهد و مدیریت محترم آن حوزه خود را موظف به ارائه گزارش به شورا  در حد اعلام وضعیت هیات مدیره ها نمی‌داند.
    فخاری تاکید کرد: چنین مواردی پاک کردن صورت‌مسئله است و مدیریتی که نمی‌تواند پاسخ یک تذکر را در زمان قانونی و پس از 6 نامه پیرو ارائه دهد، چگونه می‌تواند مجموعه خود را به‌صورت موفق در بورس ارائه کند.
    وی با طرح این پرسش که تجربه مردم از بورس چیست و اساسا زمانی که وضعیت این مجموعه ها روشن نیست چگونه تصمیمی در ارتباط با ارائه آن در بورس گرفته می‌شود، افزود: بنده نسبت به وضعیت مدیریت کنونی شهروند تذکر و سوال دارم.

    «مجید فراهانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز بر لزوم عرضه سهام شرکت های خدماتی کالای شهر شهروند و همشهری در بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: در تاریخ 14 آبان سال 98 مصوبه شهرداری تهران به الزام لایحه در خصوص عرضه سهام شرکت ها، سازمان ها و موسسات تابعه در باراز سرمایه را داشتیم که دقیقا به یک سال گذشته باز می شود. 
    وی عنوان کرد: شهرداری باید شرکت ها و موسساتی که می تواند در بازار سرمایه ارائه کند ظرف سه ماه معرفی می کرد وقتی سه ماه گذشت و شهرداری این مصوبه را ارائه نکرد، شورای شهر در بسته محرک اقتصادی در شرایط  کرونا در بند ب ماده 16 این مصوبه در تاریخ 2 تیرماه 99 قید کرد و این لایحه مصوبه خود شورا بوده است و به نظر باید با فوریت انجام شود. 
    رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: شهرداری باید با رعایت مواد مصوبه سال گذشته در خصوص عرضه سهام شرکت های خدماتی کالای شهر شهروند و همشهری در بازار سرمایه اقدام کند. شهرداری این تکلیف را انجام نداد خودمان قید کردیم و باید با فوریت انجام شود. 

    «حامدمظاهریان»  معاون برنامه ریزی شهردار تهران نیز در دفاع از این لایحه عنوان کرد که انتقادات وارده به عدم شفافیت شرکت‌های شهرداری را قبول دارم اما وقتی شرکتی وارد بورس می‌شود که در همه ابعاد شفاف باشد و ورود این دو شرکت به شفافیت کمک می‌کند.
    وی ادامه داد گفت: باعث تاسف است که از میان 22 شرکت شهرداری تاکنون هیچ کدام وارد بورس نشده‌اند و حالا می‌خواهیم تنها دو شرکت شهروند و همشهری را آن هم در شرایط سخت وارد بورس کنیم.

    زنبیلی وقت گرفتن!

    «زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، ‌محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هم در جریان بررسی این لایحه درخواست وقت داشت، هنگامیکه محسن هاشمی با وقت وی موافقت کرد، عنوان کرد: من وقتم را به میرلوحی (عضو دیگر شورای شهر) می‌دهم.
    این مسئله مورد اعتراض هاشمی قرار گرفت و وی، اعلام کرد که این مدل زنبیلی کار کردن نمی‌شود.
    به گزارش ایرنا؛ جمله هاشمی مورد اعتراض زهرا صدر اعظم نوری قرار گرفت و گفت: ما زنبیلی وقت نمی‌گیریم و این توهین به ما است و به نظرم اعضایی که آشنایی بیشتری با موضوع دارند بهتر می‌تواند صحبت کند.

    در نهایت اعضای شورای شهر تهران یک فوریت «برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی- کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه» را تصویب کردند.

    تصویب یک فوریت لایحه "شهر بیدار در تهران"

    اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در جلسه امروز خود، یک فوریت لایحه «برنامه تحقق شهر بیدار در تهران»  را در دستور کار قرار دادند.

    «زهرا نژاد بهرام» عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درباره این لایحه اظهار داشت: اعضای شورای شهر به یاد داشته باشند که خودمان طرح زیست شبانه را تصویب کردیم اما چون مورد مخالفت قرار گرفت شهرداری در نگاه جامع تر ضمن حل مشکلات موجود، بعد از یک سال لایحه‌ای دیگر آورده است.
    وی با بیان اینکه این لایحه با تاخیر به شورای شهر آمده است، خواستار تسریع در تصویب این لایحه شد.

    «مجید فراهانی»  رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نیز در این خصوص اظهار داشت: در بسته محرک اقتصادی مصوب کردیم که شهرداری در تهران اجازه دارد تا کسب و کارهایی که در کرونا ضربه دیدند کمک کند بدین ترتیب این کسب و کارها تا ساعت 2 بامداد می توانند فعالیت کنند و باید شرایطش ایجاد شود. 

    وی با بیان اینکه متاسفانه عزم جدی در شهرداری برای اجرای این بند وجود ندارد، ‌افزود:‌ باید بررسی شود که چرا اجرای این بند مهم معطل مانده و  مطالبه این است که شهرداری اجرای این مصوبه را در دستور کار خود قرار دهد.

    «شاپور رستمی»  معاون امور مناطق شهرداری تهران نیز درباره این لایحه گفت: شهر بیدار یا همان زیست شبانه لایحه‌ای است که به صورت مشترک در معاونت خدمات شهری و فرهنگی مورد پیگیری قرار گرفت.
    وی ادامه داد: شورای شهر در سال 97 مصوبه‌ای در خصوص زیست شبانه داشت که مورد مخالفت فرمانداری تهران قرار گرفت اما بعد از آن شهرداری ضمن رایزنی وهماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی اقدام به اصلاح این مصوبه کرد.
    وی لایحه شهر بیدار را اصلاح شده لایحه زیست شبانه عنوان کرد.
    در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت لایحه «برنامه  تحقق شهر بیدار در تهران» را تصویب کردند.

    اعضای ناظر در مصوبه طرح تفصیلی

    بر اساس این گزارش اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه پس از برگزاری انتخابات دو عضو شورای شهر تهران، «افشین حبیب زاده» و «محمد سالاری» را به عنوان اعضای ناظر موضوع بند شش ذیل ماده 10 مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 انتخاب کردند.

    تصویب کلیات لایحه «سند راهبردی توسعه منابع انسانی شهرداری تهران»

    اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین لایحه «سند راهبردی توسعه منابع انسانی شهرداری تهران» را بررسی کردند که «سیدحسنرسولی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص توضیح داد:‌ اصلاح فرآیند مدیریت منابع انسانی در این لایحه از مراحل اول جذب نیرو مورد توجه قرار گرفته است و جذب نیرو از طریق نخبه گزینی و برگزاری آزمون‌های رقابتی عادلانه، آموزش، سازماندهی مطلوب و تلاش برای نگهداری نیروی انسانی متمرکز شده است.
    وی  با بیان این که بدون شک در بین خانواده 60 هزار نفری شهرداری تهران ما از نعمت وجود کارشناسان نخبه بهره می‌بریم گفت: حداقل صد نفر متخصص فارغ التحصیل دانشگاه‌های مهم کشور که تجارب ارزنده دارند شناسایی شدند که در  راهبری تخصصی  و بهسازی نیروی انسانی به ما کمک کردند.
    رسولی با بیان این که جهت گیری اصولی جذب شش درصدی سالانه و خروج رضایت مندانه سه درصدی یکی از خدمات کارشناسان داخل شهرداری به ما بود اظهار کرد: مهمترین سرمایه شهرداری تهران، کارمندان آن است که باید نسبت به تکریم و نگهداری این ثروت عظیم اقدام کنیم و می‌بنید که در برنامه سوم شهرداری تهران از شهرداری خواسته شده که سند راهبردی توسعه منابع انسانی را ارائه کند و امروز این لایحه را که حاصل نقطه نظرات شورا و شهرداری است را به شورای شهر تقدیم می‌کنیم.

    عضو شورای تهران با تاکید بر این که سعی کردیم با نگاه به درون شهری و اتخاذ رویکرد آسیب شناسه نیروی انسانی و سازماندهی مدیریت و نظامات اداری، مالی و استخدامی بر قول و وعده خود مبنی بر ارائه رویکرد شفاف بمانیم، ‌گفت: در سند راهبردی نیروی انسانی تلاش کردیم کارایی و نرخ بهره وری نیروی انسانی را افزایش دهیم و اهداف نیروی انسانی و شهرداری تهران در یک سو قرار گیرد و همچنین تلاش کردیم با در نظر گرفتن مادی و معنوی کارمندان سطح انگیزشی آنها را ارتقا دهیم.

    عذرخواهی از نیروهای شهرداری

    رسولی در سخنان خود با بیان این که چندی پیش سخنرانی من در خصوص نیروی انسانی شهرداری موجب بروز سوتفاهماتی شد گفت: من قصد اساعه ادب به ساحت شخصیت همکارانم در شهرداری نداشتم برهمین اساس از سوتفاهم ایجاد شده عذرخواهی می‌کنم.

    در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهرانکلیات لایحه سند راهبردی توسعه منابع انسانی شهرداری تهران تصویب کردند.

    برچسب ها