عصر خودرو

کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین هشدار داد

خطر نوسانات و بی‌ثباتی‌های اقتصادی جهان برای رشد چین

عصر بازار- کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین (NDRC) که از مراجع اصلی برنامه‌ریزی اقتصادی این کشور محسوب می‌شود، بی‌ثباتی‌ها و نوسانات جهان را تهدیدی برای رشد اقتصادی این کشور اعلام کرد.

خطر نوسانات و بی‌ثباتی‌های اقتصادی جهان برای رشد چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات اقتصادی چین (NDRC) که مرجع اصلی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی این کشور محسوب می‌شود، امروز اعلام کرد: اقتصاد جهان همچنان بی‌ثبات و متلاطم باقی می‌ماند و این مساله قطعا رشد اقتصادی چین را با خطر مواجه خواهد کرد.

    «شو شائوشی»، رییس کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین می‌گوید: بی‌ثباتی و تلاطمات اقتصادی جهان همچنان به قوت خود باقیست. وی همچنین خاطرنشان کرد که شاهد افزایش خطرات و ریسک‌ها در حوزه پولی-مالی است.

    وی در عین حال اطمینان خاطر داده که چین قطعا ضربه سختی را متحمل نخواهد شد. تمامی پیش‌بینی‌ها مبنی بر زمین‌گیر شدن اقتصاد چین اشتباه بوده و فرجامی نخواهند داشت. به نظر من از سال 2015 میلادی تاکنون، اقتصاد چین در محدوده معقولی قرار داشته و دیگر نباید با دید قبلی به اقتصاد این کشور نگاه کرد.

    از این جنبه اقتصاد چین وارد یک روند جدید شده که در آن نرخ رشد تغییر کرده و محرک‌ها و پیشرانه رشد اقتصاد این کشور را بخش خدمات و مصرف تشکیل می‌دهند.

    «لی که چیانگ»، نخست‌وزیر چین روز گذشته اعلام کرده بود: چین قصد دارد در حالی که به سختی برای اشتغال‌زایی بیشتر و اصلاح ساختاری صنایع ناکارآمد خود تلاش می‌کند، رشد اقتصادی کشور را نیز طی پنج سال آینده دست کم روی نرخ 6.5 درصد حفظ کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها