عصر خودرو

مدیرعامل گروه مالی ساتا خبر داد:

انتشار اوراق بیمه سهام «وغدیر» از هفته آینده

عصر بازار- مدیرعامل گروه مالی ساتا خبر از انتشار اوراق اختیار فروش تبعی برای شرکت سرمایه‌گذاری غدیر داد و گفت: به منظور حمایت از سهام این هلدینگ بزرگ بورسی، در هفته آینده اوراق بیمه سهام(اختیار فروش تبعی) منتشر می‌شود.

انتشار اوراق بیمه سهام «وغدیر» از هفته آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، سید محمد هاشمی نژاد با بیان اینکه انتشار این اوراق موجب می‌شود که سهام داران تا 6 ماه از نوسانات سهم ترسی نداشته باشند، افزود: هنگام اصلاح شاخص بورس، اضطراب سهام‌داران منجر به ایجاد صف‌های فروش هیجانی می‌شود و به همین دلیل، انتشار اوراق اختیار فروش تبعی کمک می‌کند تا افزون بر حفظ آرامش خاطر سهامداران و فروکش کردن رفتار هیجانی، بازده‌ مورد انتظار سرمایه‌گذاران تضمین شود.

    وی این اوراق را ابزاری برای بیمه زیان سهام دانست و ادامه داد: با توجه به ارزش ذاتی و ظرفیت‌های بالای موجود در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، انتشار آن در دستور کار قرار گرفت و اگر مشکل خاصی ایجاد نشود، در هفته آینده منتشر خواهد شد.

    مدیرعامل گروه مالی ساتا با اشاره به اینکه سهامداران می‌توانند با در اختیار داشتن اوراق اختیار فروش تبعی، ریسک سیستماتیک را به حداقل برسانند، عنوان کرد: خرید اوراق اختیار تبعی به سهامداران اجازه می‌دهد تا سهام تحت تملک خود را به قیمت تضمین شده در آینده به فروش برسانند. به این ترتیب، سهامداران «وغدیر» با کسب سود مورد انتظار تا 6 ماه آینده از نوسانات مقطعی بازار در امان قرار خواهند گرفت.

    به گفته هاشمی‌نژاد، سرمایه‌گذارنی که مالک سهام شرکت سرمایه‌گذاری غدیر هستند، می‌توانند به میزان سهام پایه خود، اوراق را خریداری ‌کنند تا در «تاریخ اعمال» تحت شرایطی که قیمت سهم پایین‌تر از نرخ توافقی بود، زیانشان جبران شود.

    پیش از این، مدیر سرمایه‌گذاری و طرح‌های شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از پیگیری فرآیند پذیرش و عرضه 11 شرکت زیرمجموعه این هلدینگ بزرگ بورسی خبر داده بود

    برچسب ها