عصر خودرو

بلومبرگ:

صنعت انرژی خورشیدی ایران "ساخت آلمان" می‌شود

عصر بازار- لغو تحریم‌های ایران یک فرصت مطلوب برای شرکت‌های آلمانی به منظور صادرات تجهیزات برق خورشیدی به ایران باشد.

صنعت انرژی خورشیدی ایران "ساخت آلمان" می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، گزارش‌ها حاکی از این است که برند "ساخت آلمان" برای شرکت‌های آلمانی که وارد بازار توسعه نیافته اما به شدت گسترده تجهیزات انرژی خورشیدی ایران شوند، می‌تواند بسیار پرسود باشد.

    گروه صنعتی BSW سولار آلمان گفت: با توجه به لغو تحریم‌های ایران، شرکت‌های سازنده پنل‌های خورشیدی در آلمان یک فرصت فروش بسیار مطلوب پیش‌رو دارند.

    براساس یک گزارش 134 صفحه‌ای تهیه شده برای وزارت خارجه آلمان، ایران قرار‌داد‌های 20 ساله خرید برق را از سرگرفته و تعرفه‌های بسیار پرسود 17 تا 30 سنت یورو(33 سنت دلاری) برای هر کیلووات ساعت تعیین کرده است.

    جورج مایر نویسنده این گزارش و رییس شرکت BSW می‌گوید: اراده سیاسی در ایران برای پی بردن به موفقیت در این بازار واضح و مشخص است. آنچه که اکنون برای شرکت‌های آلمانی اهمیت دارد سرعت و عزم ایجاد روابط تجاری با ایران است.

    دولت آنگلامرکل صدراعظم آلمان در حال سازما‌ندهی در این زمینه است.

    زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و انرژی آلمان دوم می به همراه یک اقتصادی بزرگ به تهران سفر خواهد کرد.

    سفر وی به ایران در شرایطی است که حسن روحانی رییس جمهور ایران در ماه ژانویه به فرانسه و ایتالیا سفر داشت و در آنجا قرار‌داد 27 میلیارد دلاری خرید هواپیما از ایرباس را اعلام کرد.

    در گزارش شرکت BSW که برای جمع‌آوری اطلاعات با گروه "باد ایران" مستقر در تهران همکاری داشته آمده است: شرکت‌های آلمانی جزو قابل اعتماد‌ترین شرکت‌ها در ایران هستند.

    در شرایطی که مناسبات تجاری بین ایران و آلمان در دوران یک دهه‌ای تحریم‌های هسته‌ای کاهش یافته بود، صنایع آلمانی به مدد بیش از 40 دهه حضور جایگاه مطلوبی در ایران دارد.

    مناسبات تجاری دو کشور شروع به احیا شدن کرده و سطح تجاری دو کشور در سال 2014 با 27 درصد افزایش به دو میلیارد و 700 میلیون دلار رسیده است.

    آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در اروپا محسوب می‌شود. دولت حسن روحانی به دنبال افزایش ظرفیت انرژیهای تجدید‌شدنی به پنج گیگابایت تا سال 2020 است که معادل حدود پنج درصد تولید برق سالانه در این کشور است.

    دولت ایران هدفگذاری خود در زمینه‌ انرژی‌های تجدید‌پذیر را در سال 2012 ترسیم کرده و در سال گذشته تنها 150 مگاوات نیروگاه پاک راه‌اندازی کرده است.

    در این بررسی آمده است: حدود 80 درصد خاک ایران در 300 روز از سال از تابش خورشید بهره می‌برد که برای انرژی‌ خورشدی مطلوب است.

    آرش روشن‌ ضمیر تحلیلگر موسسه M.M واربورگ می‌گوید: در بسیاری از موارد نصب تجهیزات انرژی خورشیدی از دیگر فناوری‌های تجدید‌پذیر ارزان‌تر و ساده‌تر است.

    وی افزود: در شرایطی که دولت ایران تاکنون روی نصب انرژی بادی متمرکز بوده پتانسیل بسیار بالایی برای انرژی خورشیدی در این کشور وجود دارد.

    بیشتر پنل‌های خورشیدی نصب شده در ایران در حال حاضر ساخت چین هستند و ایران سعی دارد به مدد ذخایر بزرگ سرمایه‌گذار‌انی را برای ساخت یک صنعت پلی سیلیکون ایجاد کند.

    یک مقام بلندپایه ایرانی در ماه نوامبر گفت: ایران در حال حاضر سرمایه‌گذاران آلمانی را برای ساخت یک نیروگاه خورشیدی 1250 مگاواتی ترغیب کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها