عصر خودرو

مدیرکل اوقاف و امور خیریە استان گفت:

توزیع ۱۲۰۰سبد کالا در بین خانوارهای نیازمند استان

عصر بازار- مدیرکل اوقاف و امورخیریە استان کردستان از توزیع ۱۲۰۰ سبدکالا در بین خانوادەهای مستحق و نیازمند استان کردستان در ماە محرم خبر داد.

توزیع ۱۲۰۰سبد کالا در بین خانوارهای نیازمند استان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمد کاروند امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت بە مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سید الشهدا و اصحاب بزرگوار ایشان و فرا رسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی، اظهار کرد: هرسالە با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکە استان برگزار می‌شود کە شامل برنامەهای متعددی است.

    وی عنوان کرد: اولین اقدام انجام شدە در طرح بصیرت عاشورایی آمادەسازی و فضاسازی بقاع متبرکە همچون سیاه‌پوشی اماکن متبرکە استان و تعویض پرچم بقاع متبرکە و فضاسازی امامزادگان بزرگواری است کە در نقاط مختلف استان پراکندە و مورد ارادت مردم استان هستند.

    حجت الاسلام کاروند ادامە داد: ویژە برنامەهای عزاداری سیدالشهداء در شهرستان‌های سنندج، قروە و بیجار برگزار خواهد شد.

    وی تصریح کرد: با توجە بە شرایط خاص حاکم بر جامعە و شیوع ویروس کرونا، بە همە روسای محترم شهرستان‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق مصوبە ستاد مقابلە با کرونا اعم از رعایت فاصلەگذاری، اهدا و عرضە ماسک و ضدعفونی این اماکن ابلاغ شدە است.

    حجت‌الاسلام محمد کاروند از دیگر اقدامات این طرح را اینگونە برشمرد و گفت: یکی از اقدامات شاخص بصیرت عاشورایی اعزام مبلغین بومی و مبلغین حوزە علمی قم برای تبلیغ و ترویج قیام عاشورایی در استان است.

    بە گفتە مدیرکل اوقاف و امور خیریە استان کردستان، امسال بە دلیل شیوع ویروس کرونا و بە منظور رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و حفاظت جان عزاداران حسینی در مقابل این ویروس در اماکن و بقاع متبرکە استان اطعام دهی نخواهیم داشت.

    وی اعلام کرد: منابع مالی خود را بە جای اطعام دهی بە تهیە سبد کالا از محل موقوفات استان و توزیع در بین اغلب عزاداران و مناطق حاشیە شهرها و بیماران کرونایی کە از نظر معیشت در تنگنا قرار گرفتەاند اختصاص دادەایم.

    حجت‌الاسلام کاروند عنوان کرد: در این زمینە بیش از ٥00 میلیون تومان از محل خیرین و موقوفات برنامەریزی شدە و این اقلام بە میزان ٥00 میلیون تومان خریداری و توزیع آن از دوم محرم شروع شدە است.

    وی با اشارە بە این موضوع کە مرحلە اول این طرح در سنندج، قروە و بیجار انجام شدە است افزود: مرحلە دوم این طرح در روزهای آیندە شروع و پیش‌بینی ما بر این است کە بیش از 1200 سبد کالا در بین خانوادەهای مستحق و نیازمند کردستانی توزیع شود.

    حجت‌الاسلام کاروند با اشارە بە اینکە ارزش هر سبد کالا بالغ بر ٤00هزار تومان است گفت: سبد کالاهای در نظر گرفتە شدە شامل اقلام غذایی اساسی خانوادەها شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی و ... است کە بخشی از آن‌ توزیع شدە است.

    وی تصریح کرد: بە برکت این ایام و بە منظور ترویج فرهنگ ازدواج، دوازدە جهیزیە از محل موقوفات شهرستان بانە برای زوجین کم برخوردار نیز تدارک دیدە شدە است.

    حجت‌الاسلام کاروند خاطرنشان کرد: با توجە بە شیوع ویروس کرونا برای روز تاسوعا و عاشورا نیز تدابیری انجام گرفتە کە انشاللە بە برکت این ماه عزیز شاهد ریشەکن شدن این ویروس منحوس و شاهد برگزاری مراسم باشکوەتری در آیندەای نە چندان دور باشیم؛ خوشبختانە اخبار و اطلاعات حاکی از آن است کە در مراسمات حسینی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شور و نشاط شعار حسینی کە انتظار می‌رفت در حال انجام است.

    وی در پایان یادآور شد: هیئت امنای مذهبی در سە شهرستان سنندج، قروە و بیجار مسئول توزیع سبد کالا در بین نیازمندان استان هستند.

    برچسب ها