عصر خودرو

توزیع ۲۵ هزار سبدکالا بین نیازمندان برای ماه رمضان

عصر بازار- مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) گفت: این خیریه در آستانه ماه رمضان ۲۵ هزار سبدکالا هرکدام به ارزش ۲۵۰ هزار تومان با مشارکت نهادهای حمایتی میان نیازمندان توزیع می‌کند که سهم خیریه ۷۵ هزار تومان و سهم هر نهاد ۱۷۵ هزار تومان است.

توزیع ۲۵ هزار سبدکالا بین نیازمندان برای ماه رمضان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، حسین صمدیان مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی این خیریه برای کمک‌رسانی به نیازمندان در آستانه ماه رمضان اظهار داشت: این مؤسسه بناست 25 هزار سبد خوراکی با مشارکت خیریه‌ها، نهادهای حمایتی، مساجد و ... بین نیازمندان در سراسر کشور اهدا کند.

    نحوه مشارکت نهادهای حمایتی در طرح‌های خیریه

    وی افزود: روند فعالیت این خیریه به این شیوه است که خیریه‌ها، نهادهای حمایتی، مساجد و ... در سایت این مؤسسه برای مشارکت در طرح‌ها، ثبت‌نام‌ می‌کنند و با پرداخت سهم خود، بسته‌های اقلام غذایی را برای توزیع میان جامعه هدف خود، دریافت می‌کنند. هزینه بسته‌بندی، بارگیری و ارسال این اقلام نیز برعهده مؤسسه است.

    صمدیان افزود: جامعه هدف این بسته‌ها توسط خیریه‌ها تشخیص داده می‌شوند و هر بسته به ارزش 250 هزار تومان تهیه می‌شود که سهم مشارکت خیریه 75 هزار تومان و سهم هر نهادحمایتی نیز 175 هزار تومان است که در مجموع تهیه و به دست نیازمندان می‌رسد.

    نهادهای مشارکت‌کننده در طرح‌های کمک‌رسانی خیریه حضرت رقیه (س)

    مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) با بیان اینکه این خیریه هیچ مددجوی مستقیمی ندارد بلکه به عنوان پشتیبان نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) بنیاد برکت، آستان قدس رضوی، آستانه حرم حضرت معصومه (س)، خیریه‌ها، مساجد، مراکز نیکوکاری و .. فعالیت می‌کند، گفت: خیریه در خرید و تأمین کالا‌های مورد نیاز قوی وارد می‌شود و با خرید کلان ارزاق، نرخ پایینی را برای تهیه، هزینه می‌کند و نهادهای حمایتی از این طریق خدمت‌رسانی بیشتری را به مردم دارند.

    تهیه لوازم خانگی به ارزش 1 میلیارد و 500 میلیون برای سیل‌زدگان کرمان

    وی با اشاره به خدمت‌رسانی‌های این خیریه به سیل‌زدگان جنوب کرمان و بوشهر در ایام نوروز امسال تصریح کرد: در زمینه خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها، تهیه لوازم خانگی برای آنان را در دستور کار قرار دادیم که در مجموع 1 میلیارد و 500 میلیون تومان در کرمان و 100 میلیون تومان در بوشهر کمک‌رسانی شد که خانواده‌های هدف در این زمینه توسط نمایندگی‌های خیریه شناسایی شده بودند.

    کمک رسانی 190 میلیارد تومانی خیریه در سال 98

    صمدیان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه در سال 98 گفت: در این سال در مجموع 190 میلیارد تومان در سراسر کشور خدمات‌رسانی داشتیم که شامل تهیه 18 هزار جهیزیه در سراسر کشور، تهیه 25 هزار سبدخوراکی در ماه رمضان و نوروز، برگزاری جشن تکلیف برای 2 هزار و 500 دختر 9 ساله، اعزام 3 هزار زائر اولی به مشهد مقدس، تهیه 55 هزار بسته لوازم التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند و کمک به درمان نیازمندان بود که با کمک نهادهای حمایتی مختلف اجرایی شد.

    برچسب ها