عصر خودرو

استاندار مرکزی خبر داد:

رفع توقیف ۲۶ درصد سهام آذرآب

عصر بازار- استاندار مرکزی گفت: با رای دادگاه ۲۶ درصد سهام بانک کشاورزی در شرکت آذرآب رفع توقیف شد.

رفع توقیف ۲۶ درصد سهام آذرآب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، استاندار مرکزی در توئیتی اعلام کرد که "با تلاش های صورت گرفته و همکاری خوب دستگاه قضایی و پیگیری شورای تامین استان توقیف حدود 30 درصد سهام آذرآب که در مالکیت بانک کشاورزی بود، رفع شد".

    وی همچنین در این توئیت از برگزاری جلسه خوبی با هیات مدیره بانک کشاورزی خبر داده و گفته است که نتیجه این جلسه به زودی اعلام می شود.

    اما موضوع این سهام چیست؟

     در حالت کلی 31 درصد سهام شرکت آذرآب اراک در اختیار بانک کشاورزی است که در زمان مدیریت عامل برادران پرنا(فریبرز و عبدالستار) 26 درصد این سهام معادل 261 میلیون سهم متعلق به صندوق یکم آتیه بانک کشاورزی در دادگاه شعبه 57 شهید مدنی تهران مسدود شد.

    در دادگاه این پرونده در یک حکم بدوی، حکم بازگشت سهام به پرنا صادر شد، بانک کشاورزی در خصوص توقیف این سهام اعتراض زد و با توجه به مستندات و پیگیری مجموعه قوه قضاییه و دادگستری استان مرکزی این رای تغییر کرد و 26 درصد سهام به بانک کشاورزی بازگشت.

    نایب رییس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب در گفت وگو با ایسنا، در خصوص مشخص شدن مالکیت سهام شرکت بیان کرد: مشخص شدن مالکیت سهام شرکت به عقد قرارداد کمک شایانی خواهد کرد.

    جواد صابری با اشاره به موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها، اظهار کرد: مقرر بود که در موضوع تجدید ارزیابی، بانک کشاورزی آورده نقدی به شرکت تزریق کند، اما بانک کشاورزی اعلام می کرد که در حال حاضر سهام توقیف است و در واقع مالکیتی بر سهام ندارم و این بسته بودن سهام، تزریق آورده نقدی را غیر ممکن کرده بود و به تبع آن پروژه ها نیز تحت تاثیر قرار می گرفت.

    وی تصریح کرد: مسلما شرکت ها و پیمانکاران برای همکاری و عقد قرارداد باید سهامدار شرکت را بشناسند و این تعیین تکلیف سهام بانک کشاورزی برای آذرآب به شدت حائز اهمیت بود که خوشخبتانه رای دادگاه باعث شد که تکلیف 26 درصد سهام بانک روشن شود و در حال حاضر رسما 31 درصد سهام در اختیار بانک کشاورزی است.

    برچسب ها