عصر خودرو

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

بازار سرمایه شاهد موفقیت های بزرگ بود

عصر بازار- در سال های اخیر بازار سرمایه موفقیت های بسیاری داشت و ابزارهای جدید مالی تعریف، طراحی و به بازار معرفی شدند.

بازار سرمایه شاهد موفقیت های بزرگ بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار طی سال های 84 تا 94، ضمن بیان مطلب فوق و با تاکید بر توسعه بازار سرمایه طی چند سال اخیر گفت: توسعه بازار بدهی و افزایش حجم تامین مالی با استفاده از ابزارهای بدهی، افزایش تعداد و تنوع نهادهای مالی، راه اندازی انواع و اقسام صندوق های سرمایه گذاری از جمله موفقیت های سازمان در چند سال گذشته است.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به اقدامات گسترده در مسیر فرهنگ سازی و آموزش اشاره کرد و ادامه داد: طی چند سال ریاست دکتر شاپور محمدی شاهد توسعه حوزه فرهنگ سازی و آموزش در بازار سرمایه بودیم و بازار سرمایه به خوبی به جامعه معرفی شد و امیدواریم این موضوع در آینده هم تداوم پیدا کند.

    علی صالح آبادی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه طی چهار سال گذشته شاهد موفقیت های بزرگی بود افزود: در حال حاضر نقدینگی قابل توجهی به سمت بازار سرمایه آمده و ضرورت دارد با برنامه ریزی و ادامه طرح های گذشته و برنامه های جدید، این حجم نقدینگی را به سمت تولید و افزایش اشتغال کشور هدایت کنیم.

    بازار سرمایه و روزهای پیش رو

    صالح آبادی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت ها از جمله آی تی در بازار سرمایه امر مهم پیش روی بازار سرمایه است افزود: حجم معاملات به طور فزاینده ای افزایش پیدا کرده و باید برای بخش زیرساخت‌ های فنی بازارسرمایه برنامه های جدید توسعه محوری طراحی شود.

    وی افزود: بازار سرمایه ما گسترش پیدا کرده  و ذینفعان مختلفی در این بازار حضور دارند. انواع و اقسام نهادهای مالی، شرکت های تامین سرمایه، شرکت های کارگزاری، شرکت‌های سرمایه گذاری و صندوق های سرمایه گذاری، ناشران اوراق بهادار که سهام آنها مورد داد و ستد قرار می گیرد، کانون ها و سهامداران حقیقی جدید در بازار سرمایه فعال هستند. در چنین شرایطی نزدیک شدن انتظارات نهاد ناظر و فعالین بازار از طریق یکپارچگی و همبستگی محقق می‌شود. در این راه افزایش تعاملات و کسب نظر از همه ذینفعان به توسعه بازار کمک می کند.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران  افزود: طی چند سال اخیر اقدامات مهمی در حوزه فرهنگ سازی انجام شد و ضرورت دارد از این پس نیز فرهنگ سازی به عنوان یک مقوله بسیار مهم در کانون توجه نهاد ناظر بازار سرمایه قرار بگیرد و در این حوزه سرمایه‌ گذاری شود. به ویژه در شرایطی که کانون توجه جامعه بازار سرمایه است، باید با استفاده از ابزار آموزشی و فرهنگی به افرادی که اطلاعات کمتری در مورد بازار سرمایه دارند کمک کرد تا در تلاطم و نوسانات بازار سرمایه دچار آسیب نشوند.

    برچسب ها