عصر خودرو

رصد بازار کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کننده در صدر بازرسی‌ها قرار گرفت

عصر بازار- معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: کار گروه تنظیم بازار در هفته منتهی به بیست و یکم اسفند ماه جاری اقلام بهداشتی شامل ماسک، الکل، ضدعفونی کننده های بهداشتی، گوشت قرمز، حبوبات، میوه و تره بار و شکر را بعنوان کالاهای اولویت دار بازرسی‌ها عنوان کرد.

رصد بازار کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کننده در صدر بازرسی‌ها قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سیدجواد احمدی با اعلام اینکه  اقلام بهداشتی  نیز به جمع کالاهای اولویت‌دار در بازرسی‌ها پیوسته است، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه  با شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیر آن برحوزه اقتصاد کالاهای سلامت محور،   بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت با تمام توان و ظرفیت به منظور تشدید نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت هرگونه اقلام بهداشتی پر مصرف از قبیل ماسک، الکل، ضدعفونی کننده های بهداشتی، ضمن اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق و  بسیج تمامی امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات بصورت تمام وقت طرح نظارت بر بازار تولید کالاهای بهداشتی مورد نیاز هموطنان را تشدید و با متخلفین در صحنه برخورد قانونی می‌کنند.

    این مقام مسئول در ادامه به پایش قیمت بازار کالاها و خدمات منتخب اشاره کرد و افزود : بر اساس تصمیم‌گیری‌های کارگروه تنظیم بازار اولویت‌های بازرسی برای بازرسان در هفته پیشرو تعیین شده که بر مبنای آن، اقلام بهداشتی؛ گوشت قرمز، حبوبات، میوه و تره بار و شکر با توجه به شرایط بازار و افزایش تقاضا در اولویت بازرسی‌ها قرار گرفته‌اند.

    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت متذکر شد : در حال حاضر که تقاضا برای خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در بازار افزایش داشته است در تلاش هستیم با نظارت بیشتر بر بازار، شرایط عرضه و همچنین قیمت این اقلام بهداشتی را متناسب کنیم.

    احمدی، اجرای اقدامات نظارتی را در راستای جلوگیری از اقدامات برخی افراد سودجو برای اخلال در شبکه توزیع و انتفاع سود بیشتر دانست و خاطر نشان کرد : حضور بازرسان در بازار طی هفته‌های گذشته، آرامشی را در بازار حاکم و روند کالارسانی به بازار را نسبت به گذشته تسهیل کرده است که  امیدواریم این آرامش افزایش یابد.

    وی همچنین  وضعیت انبارهای کالا را  در حال حاضر مطلوب عنوان  کرد و افزود: با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده در حوزه تنظیم بازار و تدارک محصولات ضروری، کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید هموطنان تامین شده است  و هیچ کمبودی در بازار نیست و به شدت بازار رصد می‌شود.

    بنا بر اعلام  سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان احمدی با تاکید بر اینکه بازرسان سازمان حمایت و نیز سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها  با محتکران و همچنین گرانفروشان که از شرایط به وجود آمده در زمینه ویروس کرونا سوء استفاده می‌کنند و به دنبال سودجویی هستند، به صورت جدی برخورد خواهد کرد. متذکر شد: در این راستا با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و آغاز طرح ویژه نوروزی اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک نظارتی در نوبت اداری و غیر اداری کرده ایم و به تخلفات واحدهای فروش منجمله تجهیزات پزشکی، محصولات بهداشتی و ... به صورت خارج از نوبت رسیدگی می شود.

    ضمناَ هموطنان نیز در صورت رویت هرگونه تخلف توسط فروشندگان، می توانند مراتب را به شماره 124 و یا سامانه اینترنتی  WWW.124.ir   اعلام کنند.

    برچسب ها