عصر خودرو

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد:

کاهش قیمت‌ها در برخی کالاها مشهود است

عصر بازار- معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تصمیم بر این است که تصدی‌گری وزارتخانه به صفر برسد، گفت: کاهش قیمت‌ها در برخی کالاها مشهود است و از این به بعد معلوم خواهد شد که تولیدکننده با چه قیمتی کالای خود را در اختیار توزیع کننده قرار می‌دهد.

کاهش قیمت‌ها در برخی کالاها مشهود است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایرنا، «محمدمهدی برادران» در نشست تکریم و معارفه مدیرکل دفتر صنایع غذا و داروی معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت که با حضور نمایندگان بخش خصوصی فعال در حوزه غذا و دارو برگزار شد، اظهار داشت: تصدی‌گری باید به صفر برسد و این مهم را از حوزه غذا و دارو شروع می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه می توانیم با توجه عملکردها، اقدام به امتیاز دهی و تعیین رتبه فعالان کنیم، ادامه‌داد: برای بالاتر بردن شاخص‌های کیفیت دنبال مدیریت بهینه هستیم. ارتباط با ارباب رجوع باید قطع شود و دیگر پاسخگوی واحدها نخواهیم بود و این مهم را همانطور که اشاره شد از حوزه غذا و دارو شروع می‌کنیم، چراکه کار ما سیاست‌گذاری و پایش خواهد بود.

    برادران با تاکید بر جریان شفاف اطلاعات از تولید تا مصرف، افزود: تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را باید دعوت به شفافیت کنیم، جریان شفاف اطلاعات نتیجه‌اش می‌شود تولید شفاف که نتیجه خود آن هم می‌شود قیمت‌گذاری شفاف که در نهایت قدرت تصمیم گیری را بالا می‌برد.

    وی خاطرنشان‌کرد: اطلاعات که جامع و کامل باشد به کلان‌داده می‌رسیم که می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه شود.

    معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد: در راستای جریان شفاف اطلاعات و در حوزه درج قیمت تولیدکننده روی کالا، فاز سه هم عملیاتی شده و فاز چهار این روند، 23 یا 24 بهمن که همان درج قیمت تولیدکننده روی محصولات جدید خواهد بود، اجرایی می‌شود.

    وی ادامه داد: کاهش قیمت‌ها در برخی کالاها مشهود است و از این به بعد معلوم خواهد شد که تولیدکننده با چه قیمتی کالای خود را در اختیار توزیع کننده قرار می‌دهد و در این میان توزیع کننده چه سودی را برای خود لحاظ می کند.

    برادران همچنین با بیان اینکه تولیدکنندگان با طرح درج قیمت تولیدکننده همراهی خوبی از خود نشان داده اند و با اقبال خوب مردم هم مواجه شده است، گفت: نتیجه این جریان فروش بیشتر محصول خواهد شد که افزایش تولید را هم به دنبال خواهد داشت. ما برای تقویت پول ملی خود به این افزایش تولید نیاز داریم. از سوی دیگر با افزایش تولید و جریان شفاف اطلاعات، قیمت ها واقعی می شوند و هزینه سبد مصرف کننده هم کمتر و ارزان تر تمام می¬شود.

    در این نشست معاون صنایع عمومی وزارت صمت، ضمن تقدیر از زحمات «هما الوندی» به عنوان سرپرست دفتر صنایع غذا و دارو، «علیرضا شه‌پرست» را به عنوان مدیرکل جدید این دفتر معرفی کرد.

    برچسب ها